محمدمهدی زاهدی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران این شهر با بیان اینکه با وجود وعده‌های داده شده خط آهن قزوین‌ـ‌رشت در ایستگاه بی‌تدبیری متوقف شده است، اظهار کرد: تکمیل آزادراه شمال و قطار قزوین‌ ـ رشت در کمترین زمان از اولویت‌های دولت انقلابی دوازدهم در استان گیلان خواهد بود.

وی به سفر روحانی در گیلان اشاره کرد و افزود: خوشحالیم که تنها 50 روز مانده به انتخابات، آقایان از خواب زمستانی بیدار شده‌اند و سراسیمه سفرهای استانی را آغاز کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عدم دعوت از رسانه‌های منتقد در جلسات دیدار روحانی با نخبگان استان گفت: تا دیروز منتقدان بی‌شناسنامه و مردم گرفتار در عذاب الهی مسؤول مشکلات اقتصادی کشور بودند و امروز هم رسانه‌های شناسنامه‌دار.

وی با بیان اینکه دولتی که در اواخر عمرش حقوق شهروندی را منتشر کرده در سابقه چهار ساله خود قهرآمیزترین برخوردها را با منتقدان و رسانه‌ها داشته است، گفت: یکی از اصول دولت مردمی دوازدهم، باور و حمایت از آزادی بیان در چارچوب قانون اساسی بوده و معتقدیم در فضای نقد منصفانه می‌توان به رشد و تعالی رسید.

زاهدی به دستاورد برجام اشاره و بیان کرد: در حالی از دستاوردهای برجام نام برده می‌شود که چند روز پیش ارنست مونیز وزیر سابق انرژی دولت آمریکا اعلام کرد برجام 10 تا 15 سال ملت ایران را از برنامه هسته‌ای دور کرد.

وی بیانیه شدید‌اللحن 15 بندی سران عرب علیه ایران را حکایت از سیاست‌های ناکارآمد دولت تدبیر در عرصه دیپلماسی دانست و گفت: سیاست خارجی در دولت کارآمد و مردمی دوازدهم تعامل با دنیا در سایه عزت ملت بزرگ ایران و اقتدار کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور دچار بحران اقتصادی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: سند مهندسی فرهنگی کشور مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی هنوز اجرایی نشده است.