به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، براساس این نتایج که عصر شنبه اعلام شد ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر عراق در هفت استان از جمله بغداد و بصره پیروز قاطع انتخابات و در یک استان نیز با فهرست معرفی شده از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق برابر شده است.

براساس این نتایج در چهار استان نیز ائتلاف دولت قانون نتوانسته از رقبای خود از جمله ائتلاف ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه پیش بیفتد.

انتخابات شوراهای استانداری عراق از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که علاوه بر اختیارات گسترده ای که این شوراها دارند این انتخابات در واقع تا حدودی نشان دهنده نتایج انتخابات پارلمانی عراق است که قرار است تا یک سال دیگر برگزار شود.

انتخابات شورای استانداری عراق ۲۰ آوریل در ۱۲ استان این کشور برگزار شد و دو استان به دلایل امنیتی انتخابات در آنها به تعوق افتاد و استان هایی که در منطقه کردستان عراق نیز واقعند شاهد برگزاری انتخابات نبودند.

انتخابات ۲۰ آوریل اولین انتخاباتی بود که عراق بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور برگزار کرد و نتایج آن نشان دهنده پیروزی قاطع جناح حاکم در عراق است.