به نقل از سومریه نیوز، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که العبادی در دفترش با احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب و هیئت همراهش دیدار کرد و در این دیدار اوضاع منطقه و مبارزه با تروریسم و پیروزی ها علیه داعش و همچنین فعالیت های نشست سران عرب مورد بررسی قرار گرفت.

العبادی در این دیدار بر اهمیت یکپارچه سازی تلاش ها برای مبارزه با تروریسم به دلیل چالش های متعددی که کشورها با آن مواجه هستند، تاکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در نشست آتی سران توافقی برای ایجاد راه حل ها و حمایت از همکاری مشترک عربی صورت بگیرد.

ابوالغیط نیز به العبادی و ملت عراق به دلیل پیروزی های بزرگ علیه داعش تبریک گفت و بر اهمیت ایجاد مکانیزمی برای شکست داعش در تمامی کشورها تاکید کرد.

ابوالغیط گفت: من از دیدگاه مهم نخست وزیر عراق در تمامی مسائل مطلع شدم و ما نیز همسو با این رویکردها هستیم.

در همین حال، دبیر کل اتحادیه عرب دیداری با فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق داشت که در این دیدار تحولات سیاسی در عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.


فواد معصوم اظهار کرد که عراق بر مسئله موفقیت آمیز بودن نشست سران و توسعه روابط همکاری اقتصادی میان کشورهای عربی و همچنین فعال سازی نقش اتحادیه عرب تاکید دارد.

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با ابوالغیط گفت: عراق بر حفظ جایگاه خود در اتحادیه عرب تاکید دارد و نقش آن محدود به روابط مشخصی نخواهد بود.

ابوالغیط نیز گفت که نمی توان پذیرفت که کشورهای عربی شاهد تجزیه و تقسیم باشند.