به گزارش پارس به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان در همایش هفتمین رئیس جمهور انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن آمفی تئا تر شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه با بیان اینکه دولت من دولت اخلاق است اظهار کرد: قهر کردن با صندوق های انتخاباتی مشکلی را حل نمی کند و برعکس، اگر این روند ادامه پیدا کند، مشکلات افزایش می یابد.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم مبنی بر تغییرات در جوامع به دست ملت ها افزود: تغییر سرنوشت جامعه به اراده مردم امکانپذیر است.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر این نکته که باید با حضور حماسی در عرصه انتخابات ۲۴ خرداد این دولت را تغییر دهیم، گفت: ممکن است کاندیدای مورد نظر شما در انتخابات حضور نیابد ولی معتقدم که جریانی می خواهد دانشجویان در صحنه نباشند که اگر این عدم حضور صورت گیرد تغییراتی که می خواهیم به دست نمی آید.

کواکبیان با اشاره به برگزاری زودهنگام امتحانات این ترم دانشگاه ها مدعی شد که من نخستین کسی بودم که به برگزاری امتحانات این ترم اعتراض کردم.

به گفته وی، برخی از روی عمد، دانشگاه ها را در زمان انتخابات تعطیل کردند که دانشگاه ها در زمان برگزاری انتخابات خلوت باشند، ولی دانشگاه ها مظهر شور و حماسه آفرینی هستند و دانشجویان دلسوز جامعه انقلاب و مردم هستند و ما به این دانشجویان صددرصد اطمینان داریم.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه من به عنوان کسی که بیشترین حضور را در دانشگاه های سراسر کشور داشته است اضافه کرد: اصراری نیست که شما حتماً به بنده رأی بدهید، ولی بی تفاوت نباشید.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره این مطلب که دانشجویان باید در صحنه فعال باشند افزود: وظیفه اصلی و ذاتی دانشجویان درس خواندن، ارتقای بینش علمی و کسب معارف بشری و علمی است ولی اگر از مسایل سیاسی و اجتماعی کنار بروید همانند فردی هستید که فقط درس می خواند و متوجه اجتماع نیست و او را می توان با یک آب نبات گول زد و از صحنه خارج کرد.

وی شعار دولت خود را زنده باد اصلاحات بیان کرد و گفت: دولت من دولت اخلاق است.

کواکبیان با انتقاد از برخی حرف ها اظهار کرد: برخی ها اصلاحات را با براندازی و فروپاشی نظام مساوی می دانند ولی اصلاحاتی که مدنظر ماست در چارچوب نظام و برای ساماندهی امور نابسامان کشور در همه زمینه های اداری، بین المللی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی در ادامه به برخی مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما این است که مسائل اقتصادی ما با شعار مبارزه با مفاسد شروع شد ولی هیچ ثمره ای نداشت به جز اینکه ۳ هزار میلیارد اختلاس شد.

کواکبیان با بیان اینکه دولت و کابینه فعلی متهم هستند اضافه کرد: دستگاه قضایی در برخورد با دولت تعلل می کند.

وی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد برای کابینه خود خط قرمز تعیین می کند ولی در دولت اخلاق هیچ خط قرمزی نداریم و همه در برابر قانون مساوی هستند.

این نماینده مجلس هشتم با تاکید بر اینکه پرچم مبارزه با مفاسد اقتصادی را بر افراشته خواهم کرد خاطرنشان کرد: هیچ ملاطفتی در کار نخواهد بود که این فلانی دوست من یا اقوام من است، ما باید سیستم فساد اداری را بربچینیم.

به گفته وی، دادن زیرمیزی، رشوه خواری، رانت خواری و پارتی بازی در شأن دولت اخلاق نیست زیرا می خواهیم برای دولت های اسلامی الگو باشیم که این الگو شدن در معنویت و اخلاق است.

کواکبیان تاکید کرد: ذات انقلاب اسلامی و رسالت جمهوری اسلامی این است که در مسئله معنویت و اخلاق نمونه است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود سوگند یاد می کند که مروج اخلاق باشد اظهار داشت: ولی هم اکنون رئیس جمهور مظهر بداخلاقی است.

دبیرکل حزب مردم سالاری به سفرهای استانی دولت هم انتقاد کرد و گفت: رئیس جمهور در این سفر ها پرچم گردانی می کند که این پرچم گردانی ها تبلیغات انتخاباتی است که باید قوه قضاییه جلوی آن را بگیرد.

وی بیان کرد که برای خداوند سخت است که کسی وعده ای دهد ولی به آن وعده نکند چرا باید این گونه باشد.

کواکبیان با بیان اینکه در شب انتخابات قبلی سود سهام عدالت را واریز کردند گفت: تا بخواهید در انتخابات ریاست جمهوری قبل تخلف شده است.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اتنقاد مجدد از رئیس جمهور گفت: این پرچم گردانی ها تبلیغات است و هر چه هم به او می گویند از رو هم نمی رود که باید مسئولان جلوی این بداخلاقی ها را بگیرند.

وی گفت: برای رئیس جمهور شدن ۵۰ برنامه دارم که روز قبل از رای گیری آن را منتشر خواهم کرد و در اختیار مردم بویژه دانشجویان عزیز می گذارم.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: دولت اخلاق به دور از عوام گرایی به مبارزه با فساد می پردازد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: باید در جهت بهبود وضعیت خوزستان، به ویژه مسئله گرد و غبارهایی که مردم را رنج می دهد و همچنین مسئله آبرسانی به آبادان و خرمشهر تلاش کرد.

کواکبیان در پاسخ به سوالی درباره مذاکره با آمریکا خاطر نشان کرد: در اصل ۱۷۶ قانون اساسی تصمیم گیری در تمام سیاست های دفاعی، امنیتی، اطلاعاتی و بین المللی مهم بر عهده شورای عالی امنیت ملی می باشد که رئیس این شورا نیز رییس جمهور است.

وی اضافه کرد: تمامی تصمیمات در این شورا گرفته می شود ولی در پایان همین اصل تاکید شده که تمامی مصوبات شورای عالی امنیت ملی بعد از تأیید مقام معظم رهبری قابل اجرا هستند.

این نماینده سابق مجلس گفت: اگر بخواهیم تحریم های بین المللی و مسایل هسته ای ما حل شود و اگر بخواهیم ما را در عرصه بین المللی متهم نکنند، باید مسئله خود را با آمریکا حل کنیم.

وی بیان کرد: چه کسی گفته که ما از سر ذلت با آمریکا مذاکره می کنیم، مگر هر کشوری که با آمریکا رابطه دارد، نوکر آمریکاست؟ مگر چین با آمریکا رابطه ندارد آیا نوکر آمریکاست، آیا روسیه که با آمریکا رابطه دارد نوکر آمریکاست.

کواکبیان در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد تک رقمی کردن رشد تورم گفت: من نگفته ام که تورم را تک رقمی می کنم، بلکه بیان کردم نرخ بیکاری را زیر ۱۰ درصد می رسانم و تورم را زیر ۲۰ درصد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان این نکته که تورم نقطه ای ما ۴۴ درصد است. افزود: بخش مهم تورم به دلیل نقدینگی است. هر چه بیشتر بتوانیم نقدینگی جامعه را کنترل کنیم بیشتر می توانیم تورم را مهار سازیم.

وی گفت: در ابتدای دولت احمدی نژاد نقدینگی ما ۷۰ هزار میلیارد تومان بود و این درحالی است که این رقم در حال حاضر ۴۷۰ هزار میلیارد رسیده است.

کواکبیان با بیان اینکه درخصوص بحث جلوگیری از رشد نقدینگی و بحث هدفمندی یارانه داریم اضافه کرد: به جای پرداخت نقدی یارانه، کارت اعتباری به مردم داده شود که با این کار قدرت خرید ملی مردم را افزایش می دهیم زیرا قرار نیست تا ابد یارانه پرداخت شود.