، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در  مراسم گرامیداشت روز ملی راهیان نور در یادمان شهدای هویزه اظهار داشت: شهدا آمدند تا نباشند و خدا، ارزش‌های الهی و معروف‌ها باشد. آن‌ها آمدند که بگویند هویت ما خدایی و ربانی است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند که خدایا راضی‌ام به قضای تو و به تقدیر تو تسلیم هستم؛ رضا و تسلیم بودن در نزد خداوند دو مقام ارزشمند است؛ شهدا به احیای رضا و تسلیم در نزد خداوند پرداختند.

رئیسی گفت: اگر چشم آنچه را که خدا دوست بدارد، ببیند و گوش الهی بشنود و دل خدایی و ربانی باشد و تمام جوارح در مسیر الهی عمل کند، انسان جلوه‌ای از جلوه‌های خدا خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: زمانی که در آن قرار داریم حساس و مکان نیز بسیار ارزشمند است، جلوه‌های حضور در این مناطق بسیار ارزشمند است چون اینجا راهیان نور هستند که می‌خواهند از فضای شهید و شهادت، از فضای ایثار و جهاد، از فضای ازخودگذشتگی و مقاومت در راه هدف، نورانیتی بگیرند.

وی اضافه کرد: توجه به درجات شهدایی که در نبرد با دشمنان خدا به شهادت رسیدند برای همه‌ی ما و به خصوص جوانان عزیز درس‌آموز است و برای همه ما نورانیت‌بخش نیز می‌باشد. 

رئیسی با بیان اینکه این سرزمین‌ها امتداد کربلا و عاشورای امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: این سرزمین‌ها بوی اباعبدالله را می‌دهند. در کربلا بهترین افراد عالم به شهادت رسیدند اما کربلا سرآغاز یک تاریخ شد و خیلی‌ها در عاشورا متولد شدند. هیچ کس تاریخ تولد حبیب بن مظاهر را نمی‌داد، اما همه او را با کربلا و عاشورا می‌شناسیم. علم‌الهدی نیز در این سرزمین متولد شد و به همراه همرزمان و دوستانش درس ایثار، ایمان، صبر و از خودگذشتگی به ما آموخت.

* مصونیت در برابر تهاجم فرهنگی به معنای عدم استفاده از شبکه‌های ارتباط‌جمعی نیست

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: باید با بصیرت دشمن را شناخت و در مقابله با دشمن مقاومت کرد. اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دانشجو باید سیاسی باشد، برخی تصور می‌کنند که احزاب و دسته‌های سیاسی باید وارد دانشگاه شود اما دانشجوی سیاسی کسی است که نیازهای زمان را بشناسد و متناسب با آن نیازها ایفای نقش کند. طلبه سیاسی نیز همین گونه است.

رئیسی با اشاره به شعار «من انقلابی‌ام» گفت: در مقابل هجوم فرهنگی دشمن باید مصون و مقاوم شویم؛ اما این بدان معنا نیست که از وسایل و شبکه‌های ارتباط جمعی استفاده نکنیم بلکه باید با ایمان و انقلابی بودن در مقابله این شبیخون‌ها و هجمه‌ها مقاومت کرد. راهیان نور یکی از جلوه‌های مصون‌سازی در برابر تهاجم فرهنگی است، ضمن اینکه اربعین نیز اینگونه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه مقابله با «نفوذ» مصون‌سازی جامعه در عرصه‌های مختلف است؛ مصون‌سازی نیز با اندیشه و عمل انقلابی میسر خواهد بود.