به گزارش پارس ، مهر به نقل از فرانس ۲۴، " صادق زمان ختاک" ، یکی از نامزدها انتخابات پیش روی پاکستان، به همراه پسر ۳ ساله اش در شهر کراچی ترور شد.

این اولین بار است که یکی از سیاست مدارانی که برای انتخابات هفته آینده پاکستان نامزد شده بود، ترور می شود. صادق زمان ختاک که از اعضای حزب ملی گرای" عوام" است، پیش از این چندین بار از سوی طالبان تهدید به ترور شده بود.

حزب ملی گرای" عوام" یکی از بزرگترین احزاب سکولار پاکستان و بزرگ ترین حزب پشتون های این کشور است.

ترور بازرس پرونده بی نظیر بوتو

در جریان تحولات روز گذشته پاکستان، " چودری ذوالفقار علی" روز گذشته در حالی که از منزل خود در اسلام آباد خارج می شد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

مقامات پلیس محلی اعلام کردند که ۱۲ گلوله به ذوالفقار شلیک شده است. هنوز مشخص نیست چه گروه یا افرادی به ترور این مقام قضائی پاکستان دست زده اند. ذوالفقار بازرس رسیدگی به پرونده ترور بمبئی در سال ۲۰۰۸ نیز بود که دست کم ۱۶۶ کشته برجای گذاشت.

امیر رعنا، یک متخصص امنیتی پاکستان به رویترز گفت که دلیل ترور ذوالفقار احتمالا این است که او برخی از نظامیان عالی رتبه را که در ترور بوتو دخیل بودند بازداشت و به زندان فرستاده است.

واکنش عفو بین الملل

سازمان" عفو بین الملل" با انتشار بیانیه ای از دولت پاکستان خواست تا پرونده این ترورها را بررسی کند و تضمین دهد که تمهیدات امنیتی لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم خواهد کرد.

با وجود ادامه روند خشونت و ترور، کمیسیون انتخاباتی پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات در روز مقرر (۱۱ ماه می) از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر در سراسر کشور برگزار خواهدشد.