حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پارس در پاسخ به این سوال که طرح دولت وحدت ملی آیا در شرایط کنونی کشور لازم است یا خیر اظهار داشت: دولت وحدت ملی زمانی در کشور لازم است که در شرایط خاص به سر ببریم مانند دوران جنگ و یا دوران بعد از جنگ؛ اما اکنون پس از آزمونی که اصلاح طلبان و کارگزاران سازندگی در دولتهای خود داده اند سیاست نظام به سوی دولت سازی اسلامی حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل دولت وحدت ملی بازگشت به گذشته سیاسی ایران است گفت: دولت وحدت ملی ملاک و معیار آن اجرای کامل احکام اسلامی نیست و در زمینه تحقق عدالت هم ماموریت جدی ندارد اما آنچه مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند روز به روز باید پیاده سازی شود و حرکت رو به جلو باید ادامه یابد.

این عضو ارشد موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت فعلی با ساده زیستی و تلاش برای ایجاد عدالت اجتماعی توانست گام های موثری برای تشکیل دولت اسلامی بردارد و هرجا به شاخص اصولگرایی پایبند بوده موفقیت بدست آورده است.

ترقی در خصوص وجود شرایط برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: اصلاح طلبانی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند همیشه می توانند در انتخابات حاضر شوند و میدان برای آنها باز است اما مهم این است که آیا پایگاه اجتماعی دارند یا خیر.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی ادامه داد: مردم به شخص رای می دهند و هر فردی که بتواند تیم قدرتمند همراه با نخبگان اقتصادی، سیاسی و بین الملل داشته باشد قطعا رای بیشتری جذب خواهد کرد؛ مردم به دنبال وحدت بین گروه ها نیستند؛ می خواهند کسی روی کار بیاید که بتواند مشکلاتشان را رفع کند.

وی افزود: قرار نیست شرکت سهامی باز کنیم که هر فرد یا گروه در آن سهمی داشته باشد؛ دولت وحدت ملی به دلیل حضور همه گروه ها در آن از اصطکاک بالایی برخودار است و نمی توان از طریق آن اهداف جمهوری اسلامی را محقق کرد.