"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بخش زیادی از سخنرانی خود را به انتقاد از رسانه های خبری بخاطر استفاده از منابع ناشناس اختصاص داد. این درحالیست که رئیس جمهور آمریکا بارها با استناد به منابع نامعتبر و ناشناس ادعاهای خود درباره محل تولد "باراک اوباما"، رئیس جمهور سابق آمریکا را تکرار کرده است.

بررسی حساب توییتر دونالد ترامپ نشان می دهد وی دست کم 5 مرتبه با استناد به منابع نامعتبر این ادعا را مطرح کرده است که باراک اوباما در آمریکا متولد نشده است.

در اوت 2012، ترامپ در حساب توییتر خود مدعی شد: "یک منبع بسیار معتبر با من تماس گرفته و گفته است که مدرکی که محل تولد باراک اوباما را نشان می دهد، جعلی است."

حمله به رسانه ها از جمله ویژگی های معمول دونالد ترامپ از زمان ورود وی به کاخ سفید بوده است. تصمیم وی در خصوص ممنوعیت ورود شبکه های خبری از جمله بی بی سی و گاردین به یک نشست پرسش و پاسخ غیررسمی در کاخ سفید هم تازه ترین نمونه مخالفت وی با رسانه های منتقد است.

دو روز پیش کاخ سفید بدون هیچ توضیحی از ورود خبرنگاران شبکه بی بی سی، سی ان ان، نیویورک تایمز، گاردین، لس آنجلس تایمز، دیلی میل و پولیتیکو به کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید جلوگیری کرد.