حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با اشاره به آخرین وضعیت  رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی اظهار داشت: پرونده‌های حقوق‌های نجومی که به دست قوه قضائیه رسیده‌اند و امکان پیگیری دارند در حال بررسی در دادسرای تهران هستند.

وی افزود: رسیدگی به این مباحث بسیار زمان‌بر است و برای حل شدن دقیق آنها باید زمان زیادی صرف شود و تمام مبانی قانونی این مسئله مورد بررسی قرار گیرد تا در مواردی که جرم آنها تشخیص داده شد در قالب یک پرونده و کیفرخواست به دادگاه ارجاع داده شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر در پرونده‌ای جرم شناخته نشود کیفرخواستی برای آن صادر نمی‌شود اما تاکنون توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از مبالغی را که به ناحق دریافت شده بود به حساب بیت‌المال بازگردانیم و در حال بررسی هستیم که تمام این مبالغ مطالبه شود.

وی ادامه داد: دادستانی کل در بخشی از این مسئله ورود پیدا کرده است و باید گفت بررسی کامل آن بسیار زمان‌بر است و برای انجام اقدامی منصفانه در این زمینه باید صبور بود.

منتظری اضافه کرد: دامنه این دریافتی‌ها به قدری گسترده نبود که بتوانیم بگوییم بخش عمده‌ای از مدیران مشمول دریافت این مبالغ بوده‌اند بلکه تعداد اندکی بودند که پرونده آنها در حال بررسی است.