سید مهدی مقدسی نماینده اراک و کمیجان، که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: استیضاح وزرای دولت هیچ گاه به معنای نادیده گرفتن خدمات ارزنده آنان نیست و بر اساس منطق عقلانیت و اعتدال مسائل خود را مطرح می‌کنیم. 
 
مقدسی ادامه داد: از عملکرد مثبت و سازنده دولت حمایت و از عملکرد ضعیف او انتقاد می‌کنیم بنابراین موضوع استیضاح به معنی نادیده گرفتن خدمات دولت نیست.  
 
وی با بیان اینکه اگر استیضاح وزیر راه منجر به جراحی شود بدنه دولت ثبات بیشتری پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر وزیری کنارگیری کند همواره به معنای ضرر دولت نبوده و گاهی  به نفع دولت هم می‌شود زیرا اگر مشکلی رفع شود اعتماد مردم نسبت به عملکرد دولت ارتقا می‌یابد. 
 
نماینده مردم اراک و کمیجان، تصریح کرد: معمولا اگر اتفاق نا هنجاری در سراسر دنیا رخ دهد مسئولان مربوطه نسبت به آن اتفاق عذر خواهی می‌کنند بر این اساس وزیر راه هم می‌بایست پس از حوادث رخ داده برای کاهش آلام و دردهای خانواده‌های داغدار استعفای خود را تقدیم دولت می‌کرد. 
 
مقدسی با اشاره به بند یک استیضاح وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت: مطالبات اجتماعی و نظرات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و توجه به ساخت داخل یکی از بندهای 24 گانه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 11 ماه از سال 95 سپری شده و تنها یک ماه از سال جاری باقی است لذا قوای سه گانه و دولت باید تا پایان سال پیرامون اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گزارش‌های خود را به مقام معظم رهبری ارائه دهند. 
 
مقدسس با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم رفع مشکل بیکاری است، گفت:  بنده بارها به وزیر راه تذکر دادم که امکان ساخت واگن  باری و مسافری در داخل کشور وجود دارد لذا نباید برای تامین نیاز خود در این زمینه اقدام به خرید از کشورهای مختلف شود. 
   
نماینده مردم اراک و کمیجان، تاکید کرد: وزیر صنعت و معدن در استاد مرکزی اعلام کرد اگر واگن به کشور وارد شود بنده به عنوان وزیر صنعت در برابر ریل می ایستم. با این کار چطور ممکن است وزیر راه به این موضوع توجهی نمی‌کند و در نامه‌ای به رئیس جمهور تقاضای واردات واگن به کشور  را می‌کند علت این تناقض چیست. 
 
مقدسی با طرح این سوال که چه زمانی باید به دستورات مقام معظم رهبری عمل کرد، یادآور شد: معنای اقتصاد مقاومتی توجه به ساخت داخل است. آیا ممکن است وزیر صنعت مخالف واردات واگن به کشور باشد اما وزیر راه در نامه‌ای به رئیس جمهور تقاضای واردات واگن را داشته باشد. اگر قصد وزیر راه وارد کردن تکنولوژی به کشور است حداقل باید سهم تولید داخل باید به واحدهای داخلی واگذار شود و به این طریق این واحدها احیا شود. 
 
وی با اشاره به دلایل وزیر راه مبنی بر واردات واگن به کشور،  اضافه کرد: پیرامون واردات واگن موضوعی تحت عنوان جدایی بهره برداران از دولت مطرح است، همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باید به تولید داخل اهمیتی ویژه داد، اما شاهد انعقاد قرار داد 10  فروند کشتی برای خرید از کره هستیم در حالی که کشورمان قابلیت ساخت کشتی‌ها را دارا است. 
 

نماینده مردم اراک و کمیجان با اشاره به خرید ماشین آلات سنگین، یادآور شد: دولت پیش از سفر به استان مرکزی توصیه کرد از شرکت تبکو ماشین آلات لازم برای سازمان راهداری را خریداری کند، اما متاسفانه این موضوع مسکوت نگه داشته شد. 
 
مقدسی ادامه داد: مطالبات اجتماعی تنها مربوط به حادثه قطار نیست که البته باید این موضوع هم به شیوه مناسب با مردم تبادل نظر کرد، همچنین نباید این مساله به سایر سازمان‌ها از جمله بیمه حواله داده شود. 
 
وی افزود: مساله ای همچون بیکاری با ساز و کار مناسب در دولت باید حل و فصل و  اشکالات موجود در بدنه دولت هم بایستی برطرف شود.