احمد علیرضابیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی استیضاح  وزیر راه و شهرسازی در نشست فردای صحن علنی اظهار داشت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی شده در عرصه‌های مختلف قابل بحث است، که بیشتر آن به مشکلات مسکن مهر بر می‌گردد، ساخت بیش از 4 میلیون مسکن مهر در برنامه دولت وجود داشته و بر مبنای قانون مسکن مهر باید ساخت آنها صورت می‌گرفته است.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک حدود هزار و 700 واحد مسکونی با پیشرفت 75 درصدی به دولت یازدهم منقل شده است،افزود: در ابتدای کار دولت یازدهم ،آخوندی در زمان رای اعتماد متعهد شده که این پروژه را به پایان برساند و خودش را از بانیان این طرح معرفی کرده است.

پس از گذشت سه سال احداث حدود 500 هزار واحد مسکن مهر پایان نیافته است

علیرضابیگی ادامه داد: متأسفانه پس از گذشت سه سال حدود 500 هزار واحد مسکونی مسکن مهر به صورت فروش اقساطی به مردم واگذار شده، اما در عین حال فعالیت احداث خاتمه نیافته است و مردم اقساط واحدهایی را پرداخت می کنند که هنوز در آن واحدها سکنی نگزیده‌اند.

وی با بیان اینکه در بافت فرسوده مشکلات زیادی وجود دارد، یادآور شد: دولت دهم درباره بافت فرسوده اهتمام کمی از خود نشان داد و دولت یازدهم علی رغم طرحی که در جلسه رأی اعتماد خود مطرح کرد، اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداد.

کاهش تعداد ساخت واحدهای مسکونی مسکن روستایی از 200 هزار واحد به 30 هزار واحد در سال

علیرضابیگی افزود: در دولت یازدهم تعداد واحدهای مسکونی مسکن روستایی از 200 هزار واحد به 30 هزار واحد در سال کاهش پیدا کرده است،در حالی که برمبنای برنامه پنجم توسعه باید مقاوم سازی 200 هزار واحد عملیاتی می‌شد.

وی با بیان اینکه شرکای تجاری آقای آخوندی قبل از تصدی پست وزیر راه و شهرسازی پس از انتصاب وی به وزارتخانه منتقل شدند،افزود: فعالیت‌های گذشته خود را حفظ کرده‌اند و اسناد و مدارکی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد، این افراد پشتیبان انعقاد قراردادهایی هستند که با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

 بی‌کفایتی راه آهن حادثه قطار مسافربری تبریز_ مشهد را رقم زد

علیرضابیگی با اشاره به اینکه حادثه قطار تبریز-مشهد و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان نمایندگان آذربایجان را مصمم به استیضاح آخوندی کرده است، ادامه داد: در فاجعه منا جمع زیادی از ایرانیان جان باختند و به واسطه همین بی‌کفایتی از جانب مردم ایران افرادی شناخته شدند، که لیاقت خدمت به حجاج بیت‌الله الحرام را ندارند.

وی با بیان اینکه حادثه قطار برای مردمانی که با هزار عشق، آرزوی حرم ثامن‌الحجج امام رضا(ع) را داشتند، به واسطه بی‌تدبیری و بی‌کفایتی برخی مسؤولان راه‌آهن اتفاق افتاد و حدود 50 نفر از هموطنان جان باختند، اظهار کرد: اقداماتی که باید پیش از حادثه صورت می گرفت که خسارات و تلفات جانی کاهش می یافت و همچنین اقدامات ایمنی و امدادی پس از حادثه سبب شد که اعتماد عمومی نسبت به کارآمدی و توانایی دولت تضعیف شود و موضوع حادثه قطار در جلسه استیضاح مطرح می‌شود.

مدارکی در مورد نقش فرزند وزیر راه و شهرسازی وجود دارد

علیرضابیگی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از نمایندگان مجلس در دوره دهم مطالبه داشتند که بدون هیچ اغماضی موضوعات را از بُعد نظارتی با جدیت پیگیری کنند، افزود: با ریشه‌یابی مشکلات باید از تکرار چنین حوادث مشابهی جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: در مورد نقش فرزند وزیر راه و شهرسازی مدارکی وجود دارد که در زمان خود ارائه می‌شود.