سردار رسول سنایی­‌راد دیشب با حضور در برنامه چشم‌انداز با اشاره  به اینکه هدف تاسیس سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: مهم­ترین دستاورد انقلاب، نظام جمهوری اسلامی است و دشمنانی در داخل و خارج علیه این انقلاب به میدان آمدند که در برخورد با این دشمنان سپاه عملکرد موفقی داشته است.

وی با اشاره به نقش موثر سپاه در دوران دفاع مقدس و در برخورد با منافقین، ادامه داد: بعد از دوران جنگ به دلیل تغییر در ماهیت تهدیدات، سپاه مامور مقابله با تهدیداتی شد که متوجه انقلاب بودند و اگر امروز سپاه در عرصه نفت و سدسازی و ... ورود پیدا کرده به دلیل پاسخگویی به نیاز انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود تحریم­‌ها فلج کننده باشند، تصریح کرد: ورود سپاه به عرصه سازندگی بعد از جنگ ضرورت عمرانی و سازندگی برای جبران خسارات بود و این ماموریت در آینده ادامه پیدا کرد و امروز در سپاه مجموعه­‌ای به نام قرارگاه سازندگی فعالیت دارد.

سردار سنایی­‌راد افزود: قرارگاه سازندگی صرفا کار عمرانی انجام نمی­‌دهند بلکه تا شعاع 70 کیلومتری هر پروژه عملیات محرومیت­‌زدایی نیز انجام می­‌دهد که به کمک درآمد ناشی از همان پروژه صورت می­‌گیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امنیت پایه پیشرفت هر کشور است، ادامه داد: سپاه در زمینه تامین امنیت گام­‌های بزرگی برداشته است و امروز در شرایط بازدارنده قرار داریم و این یعنی دشمن را از فکر حمله منصرف کرده­‌ایم.

وی با اشاره با تبعات سنگین جنگ برای کشورها بیان کرد: بهترین اقدام در تامین امنیت این است که قبل از هر چیز اجازه ندهیم جنگی صورت پذیرد زیرا دشمن قبل از حمله محاسباتی در خصوص هزینه حمله و منافع بعد از حمله خواهد داشت و اگر شرایطی باشد که دشمن احساس کند جنگ برایش خسارت­‌بار است از حمله منصرف می­‌شود.

سردار سنایی­‌راد با اشاره به تهدیدات و رجزخوانی­‌های فراوان علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز با وجود اینکه حمله­‌ای صورت نمی­‌گیرد بلکه دیدیم تفنگداران آمریکایی که به آب‌های ایران تجاوز کرده بودند هیچ مقاومتی را انجام ندادند و تسلیم شدند با اینکه آنها مجهز به قایق نظامی پیشرفته، تیربار و اسلحه بودند.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه افسر آمریکایی در دفاع از عمل خود درخواست کرده بود که چون با این حرکت از وقوع یک جنگ جلوگیری کرده باید به او مدال بدهند، توضیح داد: این افسر آمریکایی می­‌دانست که اگر جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد هزینه زیادی برای آمریکا دارد و به خاطر اینکه از تحمیل خسارت ناشی از جنگ احتمالی جلوگیری کرده بود، خوشحال بود.