جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعی آب، برق و گاز و برخی تأسیسات استان خوزستان، اظهار داشت: برای هر حادثه‌ای  که در کشور پیش می‌آید تدبیری لازم است.

وی افزود: اخیراً برفی در گیلان آمد که کل سیستم برق و آب استان قطع شدند و فشار گاز هم کم شد؛ در خوزستان هم گرد و غبار آمده و موجب شده آب و برق و گاز قطع شد، این خدمات به یکدیگر وابسته هستند.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به شیوه بسیار ضعیف مدیریت بحران دولت، تصریح کرد: دولت متأسفانه کلاً مدیریت بحران در کشور را رها کرده است، بنده شرایط بحران 60 سانتی برف در گیلان که دیدم و شاهد ضعف دولت در مدیریت بحران در گیلان بودم.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه دولت کلاً مدیریت بحران در کشور ندارد، گفت: متأسفانه دولت این بخش را در کشور کلاً رها کرده است و این موضوع به کشور آسیب می‌زند، یکی از موفقیت‌های دولت‌ها در کشورها کنترل بحران‌هاست، دولت‌ها باید بتوانند با هزینه کمتر بحران‌‌ها را جمع کنند، اما متأسفانه هر بحرانی در کشور رخ می‌دهد، بالاترین هزینه را برای ما ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد ضعف شدیدی در سیستم مدیریتی دولت وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه دولت باید پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید از مردم عذرخواهی کند و پاسخگو باشد، دولت باید عواملی که در مدیریت بحران در کشور کم‌کاری می‌کنند را تنبیه کند، وقتی بحرانی در کشور رخ می‌دهد مسئول محترم در خانه خودش خوابیده است و مردم درگیر بحران هستند، اما آن مسئول اصلاً برایش اهمیتی ندارد؛ این موارد مشکلاتی هستند که متأسفانه وجود دارند و دولت باید علاوه بر عذرخواهی رسمی از ملت، اقدام عملی انجام دهد.