مهدی سنایی با اشاره به تحرکات جدید اقتصادی ایران و روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: هفته‌های پایانی سال ۱۳۹۵ با تحرکات جدیدی در روابط ایران و روسیه همراه خواهد بود؛ براین اساس در هفته‌ جاری دیمتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه در راس هیاتی به تهران سفر خواهد کرد و ضمن ملاقات با معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر دفاع همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های فناوری و صنایع دفاعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر انرژی روسیه و وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران می‌آیند

او با بیان اینکه در اوایل اسفند ماه ایگور شوالوف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه برای بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و همچنین گسترش همکاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران سفر می‌کند، اظهار داشت: سفر وزیر انرژی روسیه به تهران و سفر وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران نیز در همین فاصله انجام خواهد شد. 

همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه در اوایل اسفند برگزار می‌شود

سفیر ایران در مسکو ادامه داد: همچنین اوایل اسفند ماه مراسم کلنگ‌زنی چهار واحد جدید نیروگاه حرارتی برگزار می‌شود؛ این چهار واحد نیروگاهی مجموعا با ۱۴۰۰ مگاوات در چارچوب توافقات میان دو رئیس جمهور و با بیش از یک میلیارد دلار فاینانس دولت روسیه ساخته می‌شود.

سنایی در پایان تاکید کرد: دوم تا چهارم اسفند ماه امسال نیز همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه با حضور نمایندگان بخش خصوصی و با حضور چند صد نفر از نمایندگان تجاری دو کشور در محل برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.