فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (24 بهمن ماه 95) در نطق میان دستور خود در صحنه علنی مجلس، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: مردم انقلابی و صبور ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن همچون گذشته پیوند خود را با اسلام، انقلاب و راه و آرمان‌های امام تجدید کرده و هوشمندانه و آگاهانه قدرت، اقتدار،‌ وحدت کلمه و همچنین اتحاد و همبستگی ملی خود را به رخ جهانیان کشاندند.

وی افزود: مردم در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کردند که ما اهل تعامل سازنده، همزیستی توام با تدبیر و تعقل و منطق و با اعتقاد به رعایت اصل احترام متقابل با حفظ عزت و کرامت انسانی خود با دنیا هستیم.ولی در مقابل رفتارهای غلط، تهدیدات و کج‌اندیشی‌های دشمنان قسم‌خورده میهن و انقلاب خود کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به دولت جدید ایالت متحده آمریکا و آقای ترامپ می‌گوییم هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید؛ چرا که به خوبی مشخص است تهدیدات ترامپ بیشتر شبیه فرار رو به جلو است تا جامعه آمریکا فرصت نکند و مطالبه شعارهای مختلف از جمله رفاهی که این فرد به مردم آمریکا وعده داد را مطالبه کنند لذا با ترویج تفکرات به ظاهر قومی و شعارهای پوپولیستی و عوام‌فریبانه و همچنین شکل‌دهی نوعی سرمایه‌داری جدید و تعریفی نو از انسانیت، حقوق بشر و تروریسم است.

ذوالقدر بر همین اساس اضافه کرد: در حالی که طی دهه‌های گذشته همواره مولد و سازمانده تروریسم دستگاه‌ها و سرویس‌دهی ایالت غرب و ایالت متحده آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بوده‌اند که در حال حاضر نمونه بارز آن گروه تروریستی داعش در سوریه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است این است که دیگر نمی‌توان جهان پیشرفته و آگاه امروز را که به برکت تکنولوژی و ابزار آگاهی‌بخشی مجهز است، به مداری که می‌خواهند بازگردانند. دولت‌های سلطه‌گر و متغاصب بدانند علی‌رغم تفاوت دیدگاه‌ها و سلایق مختلف و تفاوت‌های قومی، مذهبی و یا سیاسی با آشتی ملی در مقابل هرگونه تهدید بیگانه به شکل واحد و یکپارچه به مقابله با کسانی خواهیم پرداخت که امنیت و منافع ملی ما را مورد تهدید قرار دهند و این موضوعی نیست که بیگانگان بخواهند آن را نادیده بگیرند؛ ما تا خدا و ملت قهرمان ایران را داریم از شما باکی نداریم.

«به اعتقاد اینجانب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و اجتماعی بهتر است اساس فعالیت‌های خود را به جای منافع حزبی و گروهی بر حفظ منافع ملی قرار دهند و به گونه‌ای عمل کنند که مسائل و مشکلات کشور از پیش‌روی مردم برداشته شوند.»

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود  افزایش آمار بیکاری، اعتیاد و طلاق برای مسئولان کشور را به منزله یک هشدار و برای مردم آزاردهنده عنوان کرد و گفت: کسانی که به مردم می‌اندیشند باید به جای موضع‌گیری‌های تند و غیرمنطقی به دولت یاری رسانند تا بتواند در انجام وظایف خود به درستی عمل کند. دولت نیز با توجه به شرایط خاص کشور باید چابک‌سازی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: دولت باید کسانی را که توانایی همراهی برای بهبود شرایط مردم و کشور را ندارند، هرچه سریعتر کنار بگذارد زیرا چنین اقداماتی از جمله ترمیم و بازسازی دولت ضمن تحرک بیشتر موجب افزایش بیشتر مردم به دولت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اعتماد به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی و پیشرفت کشور و آسایش جامعه ضروری است، گفت: اگر اعتماد از بین برود، تأثیر مخربی بر تعامل ملی و همبستگی اجتماعی خواهد داشت.

ذوالقدر ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان و شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو،‌یادآور شد: این روزها موضوع و حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو و داغ از دست دادن آتش‌نشانان و تعدادی از شهروندان در اذهان و یا تا باقی است؛‌ از مسئولان زیربط، وزیر کشور و شهردار تهران دعوت می‌کنم بیایید برای یک بار هم که شده است اساسی و جدی و بدون حاشیه‌پردازی‌ها و دسته‌بندی‌ها به این مصیبت اجتماعی فکر کنیم و نگذاریم حادثه پلاسکو نیز به موضوع املاک نجومی بپیوندد.

وی اضافه کرد: واقعا بیندیشیم که علت این معلول(حادثه پلاسکو) چه بوده است. اگر در آتش‌سوزی خیابان جمهوری که به کشته شدن مظلومانه چند کارگر انجامید، منافع گروهی و رسیدگی‌های کارشناسی انجام می‌شد، آیا حادثه پلاسکو در این ابعاد به وقوع می‌پیوست؟ اکنون که جمعی از فرزندان رشید و ایثارگرمان در آتش ناآگاهی‌ها و سوءمدیریت‌ها سوختند بیاییم برای آینده طرحی نو براندازیم.

وی خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: آقای رحمانی فضلی و جناب آقای قالیباف و دیگر مسئولان! حال تهران و اطراف آن خوب نیست. از جمله خطرات این ابرشهر که با آن روبه‌رو هستیم، خطر زلزله، بافت‌های فرسوده و امکانات نامتناسب و حاشیه‌نشینی است. پس بیایید با پرهیز از سیاسی‌کاری‌ها فقط و فقط به امور شهر بپردازیم، ستاد پیشگیری از بحران را تشکیل دهیم تا بتوان علاج حادثه را پیش از وقوع کرد که در آینده از اتلاف جان و سرمایه مردم جلوگیری شود.

این نماینده با اشاره به اینکه هنوز از حادثه پلاسکو رفع ابهام نشده، تصریح کرد: ضروری است ضمن رسیدگی به آن، تکلیف حق و حقوق خانواده جان‌باختگان و شهدا مشخص شود.

وی در بخش پایانی نطق خود خاطرنشان کرد: شهروندان حوزه انتخابی اینجانب و سایر نقاط کشور با شناخت حقوق خود و دولت و احترام متقابل باید به سمت توسعه اجتماعی و فرهنگی گام بردارند و براساس حقوق شهروندی، هیچ شهروندی درجه 2 به حساب نیاید چراکه تفاوتی بین انسان‌ها به جز تقوا نیست. تفاوت در جنسیت مرد و زن فقط در نحوه زندگی کردن فردی آنهاست بنابراین توجه به حقوق مساوی و به رسمیت شناختن آن و حق تصمیم‌گیری و رعایت عدالت برای زنان در همه صحنه‌های تقنینی، اجرایی و آموزشی لازمه پیشرفت حکومت علوی است.