محمدرضا باهنر در جمع راهپیمایان ٢٢بهمن در مصلای اراک گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، ایران با وجود حضور اقوام و ادیان مختلف به جزیره‌ای امن در منطقه و خاورمیانه تبدیل شده است. 

باهنر افزود: امنیت کشورمان، مرهون دوراندیشی‌ها، بصیرت و هوش سرشار مقام معظم رهبری است که بسیاری از مشکلات را سال‌ها قبل از اینکه به ما برسند، حدس می‌زند و برای آنها راه حل لازم را تدارک می‌بینند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: کشور در برخی حوزه‌ها مانند اقتصاد با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. تنها راه توانمند کردن اقتصاد و مقابله با هجمه‌های دشمن، نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی است.

 باهنر تصریح کرد: مجلس، دولت و مسئولان هنوز نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار نداده‌اند، هرچند تلاش‌های بسیاری انجام شده اما هنوز  ذائقه مردم را متأثر نکرده است. دولت می‌گوید از رکود گذشته‌ایم اما باید گذر از رکود را به مردم نشان داد، مردم باید رونق را حس کنند.

نایب رییس مجلس نهم با اشاره به مشکل بیکاری در کشور گفت: چند میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارند که در صورت رونق اقتصاد باید مشغول کار شوند. اما اگر رونق هم باشد بعضی از این فارغ‌التحصیلان معلوم نیست مشغول کار شوند، چرا که برخی رشته‌های علوم انسانی فقط برای افزایش دانش است و نمی‌توان برای پول درآوردن از آنها استفاده کرد.