نائب رئیس دوم مجلس گفت: هنوز فهم درست، اعتقاد صحیح و جرات و شجاعت کافی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد، رهبری معظم انقلاب از شعاری شدن اقتصاد مقاومتی ناراحت هستند.

به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا باهنر صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که به مناسبت روز بزرگداشت روز مهندس در تالار اتاق بازرگانی برگزار شده بود، اظهار کرد: قطعا همگرایی و نزدیکی مهندسان و نهادهای مهندسی در جهت پیشرفت کشور موثر است.

وی در ادامه به حضور جمعی از مهندسان به نمایندگی از نهادهای انجمن‌های مهندسی خدمت رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب علاوه همه دستاوردهای جامعه مهندسین کشور به نقش بی‌بدیل و غیر قابل انکار مهندسین در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرده است.

رئیس جامعه اسلامی مهندسی کشور عنوان کرد: من در این جلسه گزارش مفصلی از دستاوردها و نقش مهندسین در توسعه کشور خدمت رهبری ارائه کردم و همچنین نقش‌آفرینی جامعه مهندسین کشور را در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار تاکید کردم

باهنر اظهار کرد: رهبری در این جلسه خطاب به من و جامعه مهندسین حاضر گفتند که من بیش از هزار بار واژه اقتصاد مقاومتی را از زبان مسئولان شنیده‌ام ولی عملی متناسب با آن ندیده‌ام.

وی تاکید کرد: تعبیر من این است که رهبری یک گلایه شدید‌الحنی نسبت به شعاری شدن اقتصاد مقاومتی داشتند و این امر برای ما یک هشدار است.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه امروز هنوز مسئولان اجرایی، قانونگذاران و حتی مردم از  اصول اقتصاد مقاومتی فهم درست، اعتقادی صحیح و البته جرات و شجاعت کافی را برای اجرا ندارند.