مسعود زریبافان رئیس کمیته مدیران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شامگاه امروز در اولین نشست مدیران جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه بعد از انتخابات سال گذشته روند آن انتخابات مورد بررسی قرار دادیم تا در آینده دچار آن مشکلات نشویم، گفت: روند تصمیم گیری در انتخابات گذشته بالا به پایین بود ولی در انتخابات کنونی این ترکیب به پایین به بالا تغییر یافته است و این یکی از امتیازات جبهه مردمی نیروهای انقلاب است.

وی در همین زمینه افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلابی علی‌رغم برخی ایراداتی که ممکن است بر آن وارد باشد در مجموع نسبت به سازوکارهای قبلی نمره قابل قبولی را کسب می‌کند. 

زریبافان با تأکید براینکه باید تلاش کنیم تا آرای خاکستری جامعه را جذب کنیم، خاطرنشان کرد: قشر خاکستری جامعه مسلمان هستند و اعتقادات بالای دارند ولی در مسائل سیاسی خاکستری‌اند و ما باید در انتخابات در پی جذب آرای این افراد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت قشر خاکستری جامعه گفت: این آرا تأثیرگذار است چرا که شاید 10 تا 15 درصد از جامعه اصولگرا و به همین درصد اصلاح‌طلب وجود دارند و مابقی مردم در قشر خاکستری جامعه قرار می‌گیرند. 

رئیس کمیته مدیران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه تفکر جمعی قطعاً‌ بهتر و کارآمدتر از کار محدود حزبی است، بیان داشت: 2500 نفر در مجمع عمومی جبهه می‌توانند با مردم و قشر خاکستری ارتباط برقرار کنند و قطعاً کیفیت ارتباط این تعداد از افراد بهتر از عملکرد دو یا سه حزب در قالب‌های محدود خواهد بود.

وی با تأکید براینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب موقت نیست و پس از انتخابات هم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در جلسه نخست مجمع تعیین اساسنامه، مرامنامه، و هیأت رئیسه را در دستور کار داریم و درباره نامزد ریاست جمهوری هم تصمیم‌گیری خواهد شد.

زریبافان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در دو بال جمهوریت و اسلامیت استقرار دارد، خاطرنشان کرد: جمهوریت نظام خود را در انتخابات نشان می‌دهد و قوای مجریه و مقننه نیز اجراکننده اسلامیت نظام هستند.

وی تأکید کرد:‌ اسلامیت نظام زمانی می‌تواند خود را استقرار دهد که جمهوریت نظام به خوبی محقق شده باشد و به همین دلیل اهمیت انتخابات بسیار بالا است.

زریبافان با اشاره به تقسیم‌بندی مدیران در کمیته مدیران جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: یکی از اقشار در این جبهه مدیران هستند که در دو بخش مدیران ارشد و میانی تقسیم‌بندی شده‌اند که مدیران ارشد از معاون وزیر به بالا و مدیران میانی نیز از معاون وزیر به پایین هستند.