مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از برگزاری نشست مقدماتی مجمع عمومی جبهه مردمی در روز پنجشنبه 23 دی ماه خبر داد. 

*تشکیل کمیته‌های تخصصی

دستجردی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی‌، اظهار داشت: این کمیته‌های تخصصی شاخصه‌های انتخاب کاندیدای جبهه مردمی را بررسی می‌کند و سپس سازوکارهای مربوط به انتخاب کاندیداها در جلسه روز پنجشنبه به اعضا اعلام می‌شود.

*تشریح سازوکار انتخاب کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری اجتماع دوهزارنفری با عنوان مجمع عمومی ملی، تصریح کرد: انتخاب نامزد جبهه مردمی از پایین به بالا صورت می‌گیرد؛ در این فرآیند برخی افراد خودشان اعلام کاندیداتوری می‌کنند و برخی افراد نیز از سوی مجمع عمومی جبهه معرفی خواهند شد.

وی بر همین اساس و در تشریح این موضوع گفت: کمیته‌های تخصصی با مدیریت شورای مرکزی که متشکل از هیات موسس و 10 نفر انتخاب شده مجمع عمومی است، بر روی شاخصه‌ها و انطباق آن بر روی کاندیداها اعلام نظر می‌‌کنند و نظرات به استحضار مجمع عمومی ملی نیز خواهد رسید.

*یک نفر به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تعیین می‌شود

دستجردی با بیان اینکه این کمیته‌های تخصصی متشکل از اعضای منتخب مجمع عمومی ملی هستند، تاکید کرد: نهایتا پس از طی کردن این سازوکار، یک نفر به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تعیین خواهد شد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: انتخاب نامزد نهایی بر اساس شاخص‌ها صورت می‌گیرد و در حال حاضر 12 شاخص از سوی هیات موسس مصوب شده است که البته ممکن است بیشتر هم بشود لذا کمیته‌ها براساس این شاخص‌ها اظهارنظر و تصمیم‌گیری می‌کنند و در نهایت به یک نفر خواهند رسید.