یک مقام دفاعی آمریکا که نامش فاش نشده است، تصاویر ماهواره‌ای را در اختیار شبکه فاکس نیوز قرار داد و مدعی شد در این تصاویر موشک دور برد "سفیر" که در پایگاهی واقع در شرق تهران نگهداری می‌شد، از جایگاه اصلی خود جابه‌جا و به محل جدیدی منتقل شده است.

به ادعای مقام آمریکایی: احتمال انجام یک آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران+ تصاویر////////////////////

وزارت دفاع آمریکا با تکیه بر تصاویر ماهواره‌ای و حدس و گمان‌های زده شده، ادعا می‌کند ایران به دنبال انجام آزمایش موشکی جدید بوده است. به دلیل آنکه قطعات و اجزای موشک "سفیر" مشابه با موشک‌های بالستیک بوده و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارا می‌باشد، مقامات آمریکایی نسبت به انجام آزمایش موشک‌های بالستیک از سوی ایران به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. یک مقام ارشد در پنتاگون به فاکس نیوز گفت: ایران در 10 سال گذشته با سرعت باورنکردنی در توسعه موشک‌های بالستیک و دوربرد پیشرفت کرده است.

تصاویر ماهواره ای 3 فوریه (15 بهمن) بوسیله "مرکز بین‌المللی تصاویر ماهواره‌ای" ثبت و از سوی مقامات دفاعی پنتاگون مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. به ظن مقامات آمریکایی، شواهد حاکی از آن است که موشک سفیر آماده شلیک بوده است. این موشک از نوع همان موشکی است که ایران دو سال پیش برای قرار دادن ماهواره خود در مدار از آن استفاده کرده بود.

به ادعای مقام آمریکایی: احتمال انجام یک آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران+ تصاویر////////////////////

به نوشته فاکس نیوز،‌ ایران به تازگی موشک میان‌بردی را مورد آزمایش قرار داد و به موجب آن آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور وضع کرد. مقامات آمریکایی مدعی شدند این عمل تهران موجب شد از این پس تحت نظارت دقیق قرار بگیرد.

هنوز مشخص نیست حدس و گمان کارشناسان آمریکایی درمورد تدارک ایران برای انجام یک آزمایش موشکی جدید تا چه اندازه درست است.