صدها انگلیسی با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز از بنیامین نتانیاهو استقبال کردند. خبرنگار شبکه المیادین در لندن گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل جبهه ضد ایرانی به لندن سفر کرد؛ جبهه‌ای که نتانیاهو تلاش می کند با استفاده از آن، توافقنامه هسته ای را که جامعه جهانی در ماه ژوئیه سال 2015 با تهران امضا کرد، لغو کند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس در نخستین دیدار با بنیامین نتانیاهو با او درباره روابط تجاری بین دو طرف گفتگو و نیز پرونده شهرک سازی اسرائیل را مطرح کرد. 

جینی تانگ عضو مجلس لردهای انگلیس در حاشیه تظاهرات ضد سفر نتانیاهو، به المیادین گفت: «اسرائیل همواره تلاش می کند ایران دشمن اول کشورهای منطقه خاورمیانه باشد. اگر اسرائیل از ایران می خواهد به سلاح هسته ای دست پیدا نکند، چرا خود این رژیم سلاح هسته ای در اختیار دارد؟ این رژیم همچنین توافقنامه های بین المللی درباره تسلیحات هسته ای را هم امضا نکرده است.» 

در ادامه این گزارش آمده است: دولت انگلیس که مدتی پیش به قطعنامه بین المللی ضد شهرک سازی رای داد از اسرائیل می خواهد این فعالیت ها را متوقف کند. اما لندن از حضور در کنفرانس صلح پاریس خودداری کرد و این مسئله باعث شد ابهاماتی درباره موضع دولت انگلیس در مورد مسئله فلسطین ایجاد شود. جرمی کوربین، رهبر مخالفان در انگلیس که درخواستی برای دیدار با نتانیاهو ارائه نکرد، از ترزا می خواست تا بر حمایت دولت این کشور از حقوق فلسطینی ها تاکید کند. 

بن جمال، رئیس سازمان همبستگی با فلسطین در انگلیس به المیادین گفت: «از زمان صدور قطعنامه شورای امنیت درباره شهرک سازی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو از تصمیم خود برای احداث بیش از شش هزار واحد مسکونی در این شهرک ها خبر داده است. به همین علت ترزا می باید بر غیرقانونی بودن شهرک ها تاکید و این مسئله را به نتانیاهو اعلام کند. ترزا می همچنین باید واردات از شهرک ها به انگلیس را ممنوع کند.» 

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: مردم انگلیس از سفر نتانیاهو استقبال نکردند و فعالان صلح و سازمان های مدافع حقوق بشر، با برگزاری تظاهرات در برابر مقر نخست وزیری انگلیس از ترزا می خواستند تا از نفوذ خود برای متوقف کردن شهرک سازی و ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل به علت اقدامات وحشیانه این رژیم ضد فلسطینی ها استفاده کند. ناظران نگران آن هستند که تلاش های ترزا می برای جلب اعتماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا باعث ایجاد تحولی در سیاست خارجی انگلیس شود. این تلاش ها می تواند باعث نزدیک شدن لندن به موضع ترامپ در برابر پرونده های خاورمیانه شود. این مسئله به معنای کمرنگ شدن موضع مخالف انگلیس در برابر شهرک سازی اسرائیل یا سرسخت تر شدن موضع لندن در برابر ایران است.