علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان در جمع خبرنگاران گفت: با وزیر دفاع ارمنستان گفت‌وگوی خوبی داشتیم و رابطه این دو کشور رابطه قدیمی، دوستانه و ریشه‌دار است که هیچ مشکلی بین دو کشور وجود ندارد و روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه ای به خوبی پیش رفته است.

او افزود: ایران به عنوان یک کشور با ظرفیت بالا و امکاناتی برای همکاری‌های دو جانبه و همچنین مکانی است برای ترانزیت که ارمنستان بتواند در این زمینه ارتباط داشته باشد. لذا ارمنستان کشوری است که به دریا راه ندارد و ایران نسبت به همسایگان بیشترین تاثیر را در همسایگی این کشور تعیین می‌کند و رابطه همه جانبه در حوزه سیاسی، علمی ، اقتصادی، تجاری و تزانزیتی داریم که رابطه محکم و روبه رشدی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات مقامات ارشد آمریکا درباره آزمایشات موشکی و تحریم ۹۰ روزه اتباع ایرانی گفت: آنچه که حکومت جدید برای آمریکا به ارمغان آورده است، مربوط به مردم آمریکا نیست و نتیجه زیان‌باری برای منافع ملی آمریکا دارد و خودآمریکایی‌ها از افرا‌ط‌گرایی که ترامپ شروع کرده ناراضی هستند و در نهایت آن طرفی که ضرر می‌کند آمریکا است.

ولایتی در ادامه گفت: رییس‌جمهور آمریکا و کسانی که تازه تجربه حکومت‌داری را شروع کرده‌اند باید از افرادی که در گذشته تجربه حکومت‌داری دارند، عبرت بگیرند که رجزخوانی بدون پشتوانه نکنند و خود را ملعبه کشورهای دیگر و افکار عمومی جهان قرار ندهند.

او در ادامه افزود: کسی که امروز ایران و کشورهای مسلمان را تهدید می‌کند باید از اصلاف و گذشتگان خود سوال کند که چگونه آمریکایی‌ها در افغانستان شکست خوردند و در عراق دماغشان به خاک مالیده شد و در سوریه علی‌رغم تمام هزینه‌هایی که کردند نتوانستند حکومت قانونی سوریه را سرنگون کنند و حکومت قانونی سوریه آنها و متحدانشان را به شکست کشاند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اجلاس اخیر آستارا نشان داد که ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای موثر در رابطه با مساله سوریه می‌توانند بدون حضور آمریکا و دیگر کشورهای غربی مسائل خود را حل کنند.

ولایتی بیان کرد: این اولین باری نیست که یک فرد بی‌تجربه از دولتمردان آمریکایی‌ ایران را تهدید می‌کند بدون تردید بعد از گذشت زمان حکومت جدید خواهد فهمید که بی‌جهت سخنان بدون پشتوانه و رجزخوانی‌های توخالی را نداشته باشد، لذا اعتبار این حرف‌ها و سخن‌های دولت آقای ترامپ در مجامع بین‌المللی از بین می‌رود و اینها کشورهایی بودند به مراتب با قدرت کمتر در آن کشورها تجربه شکست خورده‌ای دارند.

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران قدرت اول منطقه است، گفت: ایران با توانمندی بالا و ظرفیت‌های بسیار جدی به هچ وجه زیر بار هیچ تحمیلی نخواهد رفت و ما برای دفاع از خودمان از هیچ کشور و از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرجور که اقتضا کند ما از کشورمان دفاع می‌کنیم موشک‌های آزمایش شده، موشک‌های دفاعی و ایران به فعالیت خود در حوزه دفاعی با قوت ادامه خواهد داد.

ولایتی در ادامه تاکید کرد: یک آدم بی‌تجربه رجزخوانی‌هایی می‌کند اما ایران هیچ اعتنایی به این سخنان بی‌پشتوانه نمی‌کند. آمریکایی‌ها هیچ کار مثبتی برای ایران نکردند و در قضیه برجام حکومت قبلی آمریکا در زمان اوباما بسیار بدعهدی داشت و این آمریکا است که به جمهوری اسلامی ایران بدهکار است و باید نسبت به عهدی که داشته وفادار باشد و با تحریم‌هایی که داشته بدعهدی خود را ثابت کرده است و مخالف توافق برجام بود و آمریکایی‌ها باید از این اقدامات خود دست بردارند و عذرخواهی کنند.

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران نمی‌گذارد که آمریکایی‌ها به هیچ وجه سوار این موج خیزش بیداری اسلامی مسلمانان شوند و بر آن غلبه کنند. آمریکایی‌ها در عراق شکست خوردند و هزینه‌های سنگینی دادند که ترامپ در مناظرات انتخاباتی خود گفت که چند ترلیون هزینه در عراق، سوریه و جاهای دیگر داشتند که در نهایت هیچ پیروزی به دست نیاوردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این حرف‌های توخالی مساله‌ای نیست که ما را از راهی که انتخاب کرده‌ایم در دفاع در برابر قدرتمندان بازدارد.