محمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به‌عنوان کمیسیون فرعی گفت: ماده 35 این قانون که به مشمولین دیپلم ساکن داخل و خارج از کشور که پس از قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی اعطا می‌کند، مورد بحث نمایندگان واقع شد.

وی با اشاره به اینکه در ماده واحده اصلاحی عنوان شده است مشمولین دیپلم خارج از کشور از ذیل قانون معافیت تحصیلی حذف شوند، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این باره به جلسه بعدی موکول شد.

امینی‌فرد بررسی لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل‌ونقل کشور را محتوای دیگر جلسه امروز کمیسیون خواند و گفت: طبق این لایحه رئیس جمهور، رئیس و وزیر راه و شهرسازی، دبیر این شورا خواهند بود.

وی به موضوع طرح اصلاح دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور به عنوان سرفصل سوم جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و افزود: در ماده یک این طرح، دولت مکلف شده است که بر اساس قانون سازمان مدیریت بحران کشور، به کمک‌رسانی و ارائه خدمات مختلف به این شبکه بپردازد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی اختصاص یک فروند بالگرد به وزارت راه جهت آمادگی لازم برای مواجه با سوانح ریلی در ادامه گفت: در پایان جلسه امروز کمیسیون انجمن چشم‌پزشکی کشور نیز در جلسه حضور یافته و گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.