به گزارش پارس به نقل از فارس از جنوب استان تهران، محمدرضا عارف پیش ازظهر امروز در نشستی دانشجویی با موضوع انتخابات که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و همچنین گرامیداشت روز کارگر اظهار داشت: هرکدام از این مناسبت ها در ارتباط با شأن نام گذاریشان بهانه ای است که به نقش این افراد در جامعه پرداخته شود.

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به نقش زنان در جامعه گفت: نقش زنان در مبارزات انقلاب همانند مردان پررنگ است و بانوان همواره در پشتیبانی از جبهه ها نقش بسیار موثری داشتند، اما به دلایلی هنوز نتوانسته ایم سهم زنان را در تمامی عرصه ها ادا کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کارگران سخت کوش همواره حماسه ساز بوده اند، افزود: ما در تمام صحنه هایی که به حضور مردم برای حمایت از نظام نیاز داشتیم همیشه حضور کارگران بسیار فعال بوده است و از جان مایه گذاشته اند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نظر کارگران ادر خصوص امنیت شغلی و قدرت خرید و دغدغه هایی که در مورد بیکاری دارند کاملاً درست است. کارگران سرمایه های ارزشمند نیروی انسانی کشور و موتور محرک جامعه به سوی پیشرفت هستند.

عارف با اشاره به این که حضور معلمان در تمام صحنه ها محوری و پرشور بوده است، گفت: یکی از دغدغه های دولت باید رسیدگی به امور معلمان باشد، معلم با روحیه و امیدوار و شاد بهترین مربی برای فرزندان ما می تواند باشد.

معاون اول دولت اصلاحات ارتباط نزدیک حوزه و دانشگاه را مهمترین دغدغه شهید مطهری دانست و گفت: مهمترین دغدغه شهید مطهری وصل کردن حوزه و دانشگاه بود و دغدغه اصلی امام و رهبری هم نزدیک شدن این دو بال به یکدیگر است و در تمام فرمایشات امام و رهبری، متوازن بودن این دو قطب به خوبی احساس می شود.

عارف مطالبه رهبری در ارتباط با کرسی های آزاد اندیشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه فضای مدیریتی کشور این امر را نمی پسندد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نگاه انقلاب را نگاه رویشی دانست و گفت: نگاه انقلاب نگاه رویشی است و نگاه رهبری نیز جذب حداکثری و دفع حداقلی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بدترین کار تسویه حساب های شخصی با دیگران است.

همگرایی مهمترین دلیل حضورم در انتخابات است

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همگرایی را مهمترین دلیل حضورش در انتخابات خواند و تاکید کرد: می خواهم تمام کدورت ها را برطرف کنم ما باید انتخاباتی را در شأن مردم و انقلاب برگزار کنیم.

معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر کار حماسی در حوزه اقتصاد تصریح کرد: گرانی کمرشکن تمام اقشار جامعه را آزار می دهد، باید تورم لجام گسیخته کنترل شود، دولتی باید روی کار بیاید که حاکمیت، عقلانیت و خردورزی را در جامعه حاکم کند.

معاون اول دولت اصلاحات در پایان با تاکید بر برخورد و مقابله جدی با فساد خاطرنشان کرد: نباید در دهه چهارم انقلاب، پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی مطرح شود.