هیات وزیران در جلسه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) موظف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و مرکز آمار ایران با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش غیردولتی به منظور استقرار زیرساخت­ها و توسعه دولت الکترونیکی مبتنی بر مدیریت دانش و امکان داده­ کاوی و مشتمل بر موارد زیر را تا پایان سال ۱۳۹۶ اجرایی نماید:

الف- خط‌مشی ­گذاری و ایجاد استانداردها و ضوابط نظام مدیریت و به‌روزآوری داده و اطلاعات مبتنی بر خدمات دستگاه‌های اجرایی

ب- ایجاد مرکز داده دولت به همراه نظام به‌روزرسانی مستمر و برخط داده‌ها و اطلاعات دولت با در نظر گرفتن مراکز داده پشتیبان مطمئن و امن

پ- ایجاد مرجع نظام‌های داده‌ای و اطلاعات کشور(DATA.GOV.IR)

ت- بهره گیری از فناوری رایانش ابری برای تضمین دسترسی متقابل به داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی با حفظ مسئولیت دستگاه‌های اجرایی برای به هنگام سازی اطلاعات.

ث- ایجاد و استقرار نظام ملی تبادل اطلاعات و داده به ‌منظور تکمیل و تحلیل هوشمند داده‌ها.

ج- ایجاد امکان دسترسی همه ­وقت، همه­ جا و همه ­کس به خدمات، اطلاعات و داده‌های دولت از طریق زیرساخت­ها و برنامه‌های کاربردی(APP) تلفن همراه.

چ- نظارت و پایش کیفیت داده­ها و اطلاعات دستگاه­های اجرایی به طور مستمر.

۲- کلیه دستگاه­های اجرایی موظفند بر اساس نظام مدیریت و به­ روزآوری اطلاعات دولت که توسط وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) ظرف سه ماه ابلاغ می­شود نسخه­ ای از اطلاعات و داده ­های اداری مجاز خود را به منظور تضمین نظام تبادل اطلاعات در مرکز داده دولت قرار دهند. مسئولیت به­ روزآوری این اطلاعات در مرکز داده مذکور و ایجاد امکان نظارت برکیفیت آن با دستگاه­های اجرایی است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به وزارت صنعت،معدن و تجارت- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور- سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرده است