حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز در اصفهان با بیان این که پس از گذشت یک سال از امضای برجام ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است، اظهار کرد: قلب رآکتور آب سنگین اراک تخلیه و با بتن پر شد، جمع‌آوری سانتریفیوژها صورت گرفت، اورانیوم غنی شده از کشور خارج شد و طبق برجام دقیقاً به همه آنچه باید انجام می‌دادیم، عمل کردیم.

وی افزود: این‌ها در حالی اتفاق افتاد که طرف‌های مقابل یک قدم نسبت به تعهداتشان قدم برنداشتند؛ در صورتی که وعده داده شده بود که هیچ قراردادی را امضا نمی‌کنیم مگر این که از همان روز اجرا تمامی تحریم‌ها برداشته شود، ابتدا بهانه آوردند که تحریم‌های هسته‌ای فقط لغو می‌شوند اما در ادامه شاهد بودیم هیچ تحریمی برداشته نشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود نخستین هواپیمای ایرباس در روزهای گذشته به کشور تصریح کرد: طبق نظرسنجی صورت گرفته از مردم، اولویت آن‌ها خرید هواپیما نیست بلکه بیکاری و معیشت را موضوع اصلی دانسته‌اند.

موسوی لارگانی عنوان کرد: برای خرید یک هواپیما این همه تبلیغات نیاز نبود؛ منتظر ماندن چندین وزیر و نماینده مجلس برای چند ساعت در فرودگاه برای ورود یک هواپیمای مرجوعی در شأن مسؤولان و مردم ایران نبود؛ این‌ها دستاوردی برای برجام محسوب نمی‌شود.

وی با بیان این که خون شهدایی که در این مسیر بر زمین ریخته شد را نادیده گرفتیم، خاطر نشان کرد: برای به دست آوردن این فناوری نخبگان ما سال‌ها تلاش کرده بودند که با یک توافق از بین رفت؛ در گفته‌های مسؤولان آمریکا می‌بینیم که می‌گویند توانستیم ایران را متوقف کنیم بدون شلیک حتی یک گلوله و هیچ امتیازی ندادیم؛ واقعاً هم همین‌طور بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری یادآور شد: رهبر انقلاب بارها نسبت به مذاکرات اظهار بدبینی داشتند و گفتند که به مذاکرات خوش‌بین نیستند و بر بدعهدی آمریکایی‌ها تأکید کردند، پس از برجام هم فرمودند تا الان به جز یک برگه توافق هیچ نتیجه‌ای از برجام به دست نیامده است.

موسوی لارگانی مسؤولان را در مقابل خواسته‌های مردم پاسخگو دانست و گفت: مردم می‌گویند این همه تعهداتی که انجام دادیم و ضرری که متحمل شدیم در مقابل چه به دست آوردیم؟ بانک‌های ما پس از یک سال یک قرارداد هم با بانک‌های بزرگ اروپایی نبسته‌اند، این که عراقچی بگوید در بانک‌ها مشکل نداریم به دلیل فشار افکار عمومی است.

وی تأکید کرد: تعجب می‌کنم از رئیس سازمان انرژی اتمی که در مقابل نمایندگان مجلس قسم جلاله خورد که در برجام هیچ‌گونه ضرری نمی‌کنیم و اگر عهدشکنی کردند از همان روز کارمان را از سر بگیریم؛ امروز بیش از یک ماه از تمدید تحریم‌های 10 ساله می‌گذرد اما یک قدم برای مقابله با این اقدام برداشته نشده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم برگشت پول فروش نفت بیان داشت: پول نفت را هنوز به ما نمی‌دهند و به جای آن اجناسی می‌دهند که بهتر از آن در کشور تولید می‌شود و این ارزشی نیست که به آن افتخار کنیم.

وی با اشاره به گذشت سه سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم دو موضوع جدی در دستور کار دولت بود، اول تخریب دولت قبل و دیگر مذاکرات هسته‌ای که به برجام منتهی شد که وضعیتش این گونه است.

موسوی لارگانی در پایان با بیان این که این روزها نزدیک انتخابات هستیم و دیگر زمانی برای بهانه‌گیری نمانده است، گفت: نسبت به موضوع اختلاس در دولت‌های قبل انتقاد کردند اما تخلف 8 هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان و حقوق‌های نجومی در این دولت اتفاق افتاد.