سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در سالگرد برجام با اشاره به اینکه خصومت استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها در برابر ملت ایران نشانه عظمت این ملت است، گفت: این نشان می‌دهد که ملت ما کاری سترگ انجام داده است و مسیر را درست می رود.

 

وی با تأکید بر اینکه کار دشمن، عداوت، جفا و تحریم است، خاطرنشان کرد:‌ باید مراقب باشیم در میان این همه دشمنی اگر امتیاز کوچکی همچون یک فروند هواپیمای ایرباس به ما دادند نباید جشن گرفت. چرا که این به نوعی تضعیف اصالت‌ها و بنیان‌های خودی و دور از خودباوری و عزتمندی است.

 

ساداتی‌نژاد با ذکر این نکته که موفقیت های فرزندان این مرز و بوم در عرصه های مختلف نشان داده است خودباوری و  و  جایگاه ایرانیان بسیار بالاتر از این است که با خرید یک فروند هواپیما بخواهند جشن و سرور برگزار کنند، گفت: دشمن، ما را به خاطر قابلیت‌هایمان تحریم کرده است و الا کشور ناتوان را که تحریم نمی‌کنند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، خوشحالی و عکس یادگاری بابت خرید یک فروند هواپیما به ایران را اذعان به نوعی شکست برشمرد و افزود: قطعا دریافت یک فروند هواپیما فتح‌الفتوح نیست هر چند که داشتن هواپیمای خوب حق همه است اما نباید با اقداماتی ساده لوحانه دشمن را با «آب‌نبات»هایی که حین دشمنی و ستم به ما می‌دهد به تشدید تحریم ها امیدوار کنیم.

 

وی افزود: باید بررسی کرد که آیا وزن و نسبت داده‌ها، امتیازات و تعهدات واقعی داده شده با ستانده‌های احتمالی توافق هسته‌ای متوازن بوده است یا خیر؟