حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امشب در نشست بصیرتی بررسی مسائل  روز در تبریز با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تذکرات اکید نسبت به تهدیداتی که نظام را نشانه گرفته و تأکید بر آگاهی بسیجیان و عموم مردم برای مقابله و برنامه‌ریزی چنین تهدیداتی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهاردهم خردادماه سال گذشته جمله‌ای را در مرقد امام راحل فرمودند که باید این جمله را همیشه مرور کرده و به آن توجه کنیم، چراکه در این جمله تهدیدات نظام و انقلاب اسلامی عیان عنوان شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر راه امام را گم کنیم یا نسبت به راه امام غفلت کنیم و یا عمداً راه امام(ره) را کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد که تعبیر امام و خطاب ایشان به همه مردم است.

* عده‌ای به جان کشور افتاده و خواستار گم کردن راه امام خمینی(ره) هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه راه امام را گم کردن مربوط به نسل سوم و چهارم انقلاب که همان جوان‌های امروز است را شامل می‌شود، اضافه کرد: عده‌ای به جان کشور افتادند تا راه امام(ره) را بین مردم گم کنند و نمونه آن افرادی هستند که دوره اصلاحات اظهار کردند حرف‎های امام(ره) را باید در موزه پیگیر شویم و این یعنی اینکه قرآن را کنار گذاشته و مکتب و دین را فراموش کنیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای راه افتاده و در مراسم و مجالس مختلف از امام خاطره می‌گویند، تصریح کرد: این افراد حرف‌های صریح امام در صحیفه نور را تحریف کردند، در حالی که مقام معظم رهبری در صحبت‌های مختلف به خواندن وصیت‌نامه امام سفارش اکید دارند.

* خط و مسیر انقلاب در وصیت‌نامه امام(ره) نشان داده شده است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس متذکر شد: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود راه را پیش‌روی ما گذاشته‌اند و در آن تمام سخنان ایشان از سال 42 تا زمان رحلت گنجانده شده و خط انقلاب و مسیر انقلاب را مشخص کرده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه عده‌ای با خاطره‌گویی می‌خواهند راه امام(ره) را گم کنیم و این کار به اینگونه است که در یک مراسم با بیان یک جمله از امام و قسمتی از حرف‌های ایشان، کار خود را انجام می‌دهند و هیچ اشاره‌ای به پس و پیش گفته‌ امام ندارند.

BBC و VOA چنان قسمتی از وصایای امام(ره) را بیان می‌کنند که انگار دنبال این راه هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای مانند VOA و BBC چنان در موضوع گم کردن راه امام ورود پیدا کرده و جملاتی از امام(ره) می‌گویند، آن هم به صورت تکه تکه که انگار BBC بهتر از جوانان حزب‌اللهی‌ ما به دنبال راه امام هستند.

وی به دومین اقدام دشمن در زمینه اینکه گم کردن راه امام از دیگر اقدامات فتنه‌گران است، یادآور شد: این امر شامل برخی نسل اولی و دومی انقلاب می‌شود که اکنون راه امام را گم کرده‌ و آن را به فراموشی سپرده‌اند.

* اصلاح‌طلبان آمریکایی نمونه افرادی‌اند که خواستار گم کردن راه انقلاب هستند

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: افرادی که راه امام را گم کرده‌اند را می‌توان افرادی در این دوره زمان نام برد که مشغول به رخ کشیدن افتخارات خود در دوران دفاع مقدس هستند، این افتخار نیست، بلکه باید از افتخارات و جانفشانی‌های امروز سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه زبیر خط شکن زمان حضرت علی(ع)، زمانی که علی(ع) به خلافت رسید اولین فردی بود که با ایشان بیعت کرد، توضیح داد: توجه کنید که زبیر بیعت‌کننده اولین فردی بود که در جنگ با امام شرکت کرده و مغبون شد.

* زبیر خط شکن دوران حضرت علی(ع) مثال بارز برای افراد گم کرده راه امام است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، توجه به زندگی زبیر را همان غفلت نسبت به راه امام بیان کرد و افزود: آیا نظامی که امام(ره) معرفی و پایه‌گذاری کرد؛ نظامی است که فساد و سرمایه‌داری در آن شکل بگیرد؟

وی خاطرنشان کرد: اگر توجه کنید به خوبی آشکار است که در وصیت‌نامه امام خمینی(ره) چقدر کلمه مستضعف مورد تأکید قرار گرفته و چقدر پیش‌بینی امام دقیق و درست بوده، آنجا که بارها تکرار کرده‌اند که آینده دنیا در دست مستضعفین است، اما این گفته‌ها یادمان رفته و به خاطر غفلت زندگی اشرافی از یاد برده‌ایم.

برخی از مسؤولان دچار اشراف‌زدگی شده‌اند

مصلحی گفت: متأسفانه به جای توجه به زندگی پابرهنگان به دنبال اشراف‌ راه افتاده و برای بیان این هیچ تعارفی نداریم.

وی با بیان اینکه اگر راه امام را عمداً کنار بگذاریم مقدمه نفوذ را آماده می‌کنیم، متذکر شد: کنار گذاشتن راه امام به صورت عمدی منجر به دست در دست هم دادن برخی از افراد می‌شود تا نفوذ کنند و این جمله حکیمانه مقام معظم رهبری در این شرایط صدق می‌کند و مردم سیلی بزرگی خواهند خورد.

* تحریف و نفوذ دو پروژه دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران است

وزیر سابق اطلاعات، تحریف و نفوذ را دو پروژه دشمن برای از بین بردن انقلاب و منحرف کردن مسیر انقلاب دانست و عنوان کرد: تحریف یعنی از راه امام منحرف شویم و نفوذ یعنی مسیر انقلاب عوض شود و دشمن برای این پروژه‌ها افرادی را از داخل و خارج پرورش می‌دهد.

* نفوذ موردی و جریانی را دشمن در کشور ایجاد کرده است

وی همچنین تصریح کرد: نفوذ دو گونه است که یکی از آنها نفوذ موردی و دیگری نفوذ جریانی است و نفوذ موردی یعنی جاسوس‌پروری تا حدی که نظام از داخل متلاشی شود.

مصلحی در تشریح این دو مدل نفوذ، اظهار کرد: وقتی دشمن جاسوس پرورش می‌دهد، چند زیر کد را در نظر می‌گیرد و براساس آن پیش می‌رود که یک مدل آن ترور فیزیکی افراد بود.

وی، مورد دیگر نفوذ را ترور شخصیت بیان و اضافه کرد: یعنی دشمن با طراحی و آموزش یک نفر در طول چند سال، آن را در بین شخصیت‌های سرشناس نفوذ می‌دهد تا وی را از انقلاب اسلامی دور کند و مثال آن آقای منتظری است که قبل از انقلاب شکنجه و زندانی شد و مبارز کرد، بعد از انقلاب تا قائم مقامی رهبری پیش رفت، اما دشمن جاسوسی به نام مهدی هاشمی را در کنار وی قرار داد و با تغییر افکار منتظری، آن را در مقابل انقلاب قرار داد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، مورد دیگر ترور شخصیتی را عوض کردن فکری شخصیت عنوان و تبیین کرد: برای این نوع ترور، دو نوع مثال از حوزه و دانشگاه که همان سروش و کدیور است را می‌توان گفت.

وی در همین راستا ادامه داد: سرویس MI6 انگلیس و سرویس امنیتی آمریکا روی تفکرات سروش که یک فرد دانشگاهی بود کار کردند و از نظر فکری آن را تغییر دادند تا در مقابل انقلاب بایستد.

مصلحی، نمونه جدید این روزها را نیز نمونه وجود اصلاح‌طلب‌های آمریکایی در داخل ایران را گفت و ادامه داد: این افراد به دنبال اصلاحات آمریکایی در ایران هستند و همان‌هایی هستند که فتنه 88 را ایجاد کرده و سرکرده و فرمانده نیز در داخل ایران داشتند.

وی با بیان اینکه MI6 و دستگاه امنیتی انگلیس روی افرادی نظیر کدیور به قدری کار کرد که وی اینک در اروپا گوش به فرمان انگلیس است، گفت: کدیور با انحراف فکری، کتابی علیه انقلاب نوشت و گرفتار انگلیس و MI6 انگلیس که یک کفتار پیچیده کثیف است، شد.

* انگلیس در دورانی آیت‌الله انگلیسی در کشور رواج داد

وزیر سابق اطلاعات افزود: انگلیس همان کشوری است که در دورانی آیت‌الله در داخل کشور پرورش داده، به گونه‌ای که در ایران یک انگلیسی آیت‌الله بود.

وی گفت: دشمن با روش‌های مختلف و پیچیده وارد می‌شود، نباید آنها را دست کم گرفت؛ مطمئن باشید هیچ‎گاه دشمن خود را فریاد نمی‌زند.

* انحراف فکری با بگیر و ببند حل نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه در نفوذهای اولی می‌توان با دستگیری و بگیر و ببند آن را از بین برد، تصریح کرد: متأسفانه در نفوذ انحراف فکری هیچ‌کاری نمی‌شود کرد؛ چراکه فکر افراد دچار انحراف شده است و این خطرناک است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تأکید بر اینکه از جوانان درخواست می‌کنم به اصطلاحات امام توجه کنند، گفت: توجه کنید که امروزه در سخنرانی‌های برخی از مسؤولان با گرایش آمریکایی و دشمنان ما اثری از اصطلاحات امام خمینی(ره) مشاهده نمی‌شود.

* کلمه استکبار از متن سخنرانی برخی مسؤولان حذف شده است

وی با ذکر اینکه یکی از اصطلاحات امام خمینی(ره)  استکبار و مبارزه با آن بوده و این کلمه جزو کلمات انقلابی است، همچنین در قرآن نیز آمده است، ادامه داد: برخی افراد اکنون به استکبار، صفت ایالت متحد آمریکا و قدرت‌های بزرگ داده‌اند، چراکه می‌دانند که استکبار به معنی دشمن است و اگر در سخنان خود استکبار بگویند، آن موقع مردم خودشان را آماده مقابله با دشمن خواهند کرد، اما اگر بگویند ایالت متحده آمریکا و یا قدرت‌های بزرگ، هیچ‌گونه بار منفی نداشته و کسی آن را دشمن نخواهد دانست.

مصلحی گفت: در بین برخی از افراد اصطلاحات امام(ره) تعطیل شده و فکر و نظام فکری نیز در بین آنها رو به تعطیلی است.

وی با اشاره به اینکه چند وقت گذشته در یکی از جلسات؛ آقایی حرفی گفت و بعدها نیز به دنبال آن گفته مضحک خود بود، افزود: در این جلسه آن فرد با صراحت تمام گفت که با وزیر امور خارجه دوره اوباما صحبت کرده و قول داده که اگر ما اجازه دهیم بشار اسد برود، آنها نیز موضوع مقاومت در منطقه را حفظ خواهند کرد.

مصلحی افزود: ببینید چه جمله سخیف و مضحکی از زبان آن فرد بیرون می‌آید و دقت کنید که چقدر نظام فکری این افراد عوض شده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فردی که با وزیر امور خارجه صحبت کرده، باید بداند مقاومت برای دفاع از سوریه و حفظ بشار اسد است؛ آن وقت چگونه وزیر امور خارجه می‌خواهد مقاومت را حفظ کند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری مکرر تأکید می‌کنند که شعار انقلاب را فراموش نکنید، گفت: این جلسات نشان از انقلابی بودن و برای زنده نگهداشتن انقلاب است و از همه درخواست می‌کنیم شعارهای انقلاب را ساری و جاری کنند.

مصلحی ادامه داد: کلمه مستضعف را قشر آسیب‌پذیر نامیدند و این با حساب و کتاب است؛ دشمن می‌خواهد در مسؤولان نظام فکری را تغییر دهد.

وی، نفوذ دیگر دشمن که مهم‌ترین نفوذ است را آموزش چند ساله بر روی افراد و جاسوس‌پروری دانست و تشریح کرد: افرادی را انتخاب می‌کنند و روی آنها کار کرده و به راحتی چهره این جاسوسان را رونمایی نمی‌کنند.

مصلحی با اشاره به اینکه اگر به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم که چه کسی معاویه را بر سر حکومت آورد و کاری کرد که در پروسه زمانی 15 سال بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) معاویه روی کار آمد و چند سال حاکم جهان اسلام شد، افزود: معاویه را در آن زمان دشمن دین روی کار آورد و چند سال حاکم مسلمانان قرار داد و این همان نفوذ دشمن با پرورش افرادی در پروسه زمان طولانی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر قبلاً دشمن توانسته معاویه را بر سر حکومت بگذارد؛ مطمئن باشید الان هم همان طراحی را می‌تواند انجام دهد، گفت: منافقین نزدیک به 18 هزار نفر را ترور کردند و با اندکی غفلت با پروسه زمان طولانی، دشمن در راستای آموزش جاسوسان متعدد برای اهداف خود است.

* دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری ایران برنامه جریان‌سازی دارد

وزیر سابق اطلاعات تأکید کرد: در نفوذ جریانی نیز دشمن طراحی می‌کند تا یک جریان فکری در کشور ایجاد کند و از کوچک تا بزرگ تحت تأثیر این جریان ایجاد شده قرار خواهد گرفت و کاری می‌کند عامه مردم دچار اشتباه محاسباتی شوند.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک انتخابات ریاست جمهوری را پیش‌رو داریم و همه می‌خواهیم فردی را انتخاب کنیم که دروغ به مردم نگوید و بتواند نیازهای مردم را اعم از اقتصادی، مادی، اجتماعی، شغلی برطرف کند، هیچ‌کس به فرد دروغگو که به فکر مردم نباشد، رأی نمی‌دهد در حالی که دشمن با یک جریان‌سازی در زمان انتخابات بلافاصله می‌گوید گزینه نظامی بر روی میز است تا از این طریق مردم را دچار دوگانگی انتخاب کند و انحراف در انتخابات ایجاد کند.

مصلحی ادامه داد: مردم در انتخابات با این جریان‌سازی انتخاب اشتباه انجام می‌دهند و گمان می‌کنند که باید فردی را انتخاب کنند که جنگ به کشور نیاورد.

وی با بیان اینکه برخی افراد جدیداً می‌گویند که برجام، جنگ را از سر کشور برداشته است، گفت: برجام کدام جنگ را از سر ایران برداشته و چرا این قدر دروغ تحویل مردم می‌دهید؛ اگر مردم را از جنگ می‌ترسانید که مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انواع جنگ نرم و سرد سیاسی و اجتماعی و ... گذرانده است و در حال حاضر نیز در جنگ با دشمن است.

مصلحی با یادآوری اینکه وزیر امور خارجه همان شبی که می‌خواست به پای میز مذاکره برود اوباما بلافاصله مصاحبه کرد و ادعای گزینه نظامی روی میز را بیان کرد، گفت: در آن زمان وزیر امور خارجه ایران از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی مصاحبه انجام داد که اگر آمریکا بخواهد دستگاه نظامی کشور ایران را از بین ببرد با یک دکمه می‌تواند به راحتی انجام دهد.

وی افزود: پس از این اظهارات، صدای مردم و مسؤولان درآمد و گفتند که بهتر است وزیر امور خارجه از سیستم‌ها و نیروهای نظامی ایران بازدید کند، این گونه شد که وزیر حرف خود را پس گرفت.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: دشمن برای انتخابات آینده ما برنامه دارد و می‌خواهد اشتباه محاسباتی و جریان‌سازی بزرگی در کشور انجام دهد.