پایگاه خبری تحلیلی «پارس» -ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری و تلاش های برای حضور موثر و منسجم در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، موجب تحرکات بیشتر نیروهای انقلاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری در دیدارهای اخیر بر ضرورت انسجام نیروهای انقلاب در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است. وی خواستار حضور فعال جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه انتخابات خبرگان، شناسایی همه ظرفیت هایی که توانایی حضور در این انتخابات را دارند شده است.

mahdaviagha

وی همچنین خواستار آن شده تا جمعی از نخبگان حوزه و دانشگاه زیر نظر آیت الله یزدی و آیت الله مومن، شبهات جدید مربوط به مجلس خبرگان را جمع آوری و از فضای انتخابات خبرگان برای پاسخگویی استفاده نمایند.

آیت الله محمد رضا مهدوی کنی همچنین خواستار آن شده که از جناحی و دوقطبی کردن انتخابات خبرگان پرهیز شده و شان این مجلس و جایگاه علمی و نظارتی آن حفظ شود.

در زمینه همگرایی نیروهای انقلاب در خبرگان و نیروهای اصولگرا در انتخابات مجلس چندی است دیدارهایی بین آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و آیت الله جنتی برگزار می شود.

همچنین خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» کسب اطلاع کرد که اخیرا نیز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، حجت الاسلام عباس کعبی نسب و حجت الاسلام حیدر مصلحی با آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه امام خمینی(ره) دیدار کرده اند. در این دیدار، آیت الله مصباح یزدی بر نقش آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی تاکید و نظرات این دو عالم برجسته در زمینه همگرایی نیروهای انقلاب برای مجلس خبرگان را پذیرفته است.

رییس موسسه امام خمینی(ره) در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی مباحثی را راجع به وحدت اصولگرایان در دو انتخابات گذشته مطرح ساخته و تاکید کرده که حجت و تکلیفی ندارد بر اینکه به نظرات سایر آقایان در حمایت از یک نامزد در حوزه های انتخابیه در انتخابات مجلس توجه نماید.

mesbahmahdi