به گزارش پارس به نقل از فارس، در تیراندازی نیروهای خارجی به سوی غیرنظامیان در منطقه « چپرهار» ولایت « ننگرهار» در جنوب شرق افغانستان، چهار غیرنظامی کشته شدند.

« محمد صدیق دولت زی» فرماندار چپرهار در گفت وگو با رسانه ها بیان داشت: عصر روز یکشنبه کاروان نیروهای خارجی با مین کنارجاده ای در این منطقه برخورد کرد که بلافاصله نظامیان ناتو مردم را به رگبار بستند.

وی گفت: در این حادثه ۲ زن، یک کودک و یک مرد کشته و ۲ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

سفیر سابق فرانسه: مسئول اشتباهات در افغانستان غرب و دولت این کشور است

سفیر سابق فرانسه در افغانستان با اشاره به شکنندگی اوضاع در افغانستان اعلام کرد که این کشور روی قطعه یخی نازک شناور است.

« برنارد باژولیت» روز یکشنبه در پایان مأموریت خود بیان داشت که مسئول اشتباهات و چالش ها در افغانستان، غرب و دولت افغانستان است.

وی با انتقاد از نحوه مبارزه با تروریسم بیان داشت که در خصوص مبارزه آمریکا علیه این پدیده تردید دارد.

به گفته وی، غرب جنگ علیه تروریسم را انجام داد اما بخش بیشتر این مبارزه در خاک پاکستان صورت گرفت نه در مرز با افغانستان.

سفیر سابق فرانسه در کابل اظهار داشت: هنوز هم افغانستان یک کشور مستقل نیست و نمی توان چگونگی آینده آن را درک و پیش بینی کرد.

به گزارش تلویزیون « لمر» افغانستان، باژولیت تصریح کرد: باید آشکارا گفت، کشوری که تقریباً به گونه کامل هزینه های نیروهای امنیتی آن به کمک های خارجی وابسته است، نمی تواند در واقع مستقبل باشد.

این مقام سابق فرانسه به معضل مواد مخدر در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: مواد مخدر در اروپا و غرب خطرناک تر از تروریسم است و اگر دولت افغانستان جلو تولید مواد مخدر را نگیرد کشورهای غربی به حمایت خود از افغانستان پایان خواهند داد.

آمریکا استراتژی صلح خود را با هند در میان گذاشت

معاون وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید دیدگاه خود را در خصوص صلح افغانستان با هند در میان گذاشت.

این مقام آمریکایی در دیدار با وزیر خارجه هند، نقش « دهلی نو» را در قضیه افغانستان بسیار مهم عنوان کرد.

« سلمان خورشید» وزیر خارجه هند نیز گفت که تمامی کشورهای ذیدخل در قضیه افغانستان باید دیدگاه خود را در خصوص این کشور، با یکدیگر در میان بگذارند.