بهمن کشاورز با اشاره به ماجرای دستگیری برخی از زنان موتورسوار در دزفول گفت: موتورسیکلت هم مانند سایر وسایل نقلیه چیزی بیش از یک وسیله آمد و شد نیست و اگر خانم ها با رعایت ضوابطی که برای پوشش و ظاهر آنها مقرر است از موتور سیکلت استفاده کنند، منعی وجود ندارد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران افزود: از اصول ۱۹،۲۰،۲۱ قانون اساسی همین معنا مستنبط می‌شود و بطور  کلی با وضعی که ترافیک پیدا کرده است گمان می‌کنم در آینده هیچ وسیله‌ای به جز دوچرخه و موتورسیکلت قابل استفاده نباشد.

این حقوقدان افزود: نباید خانمی را برای استفاده از‌ موتور سیکلت مورد تعقیب قرار داد، این مطلب مبهمی است باید مقامات محترم انتظامی و قضایی که مباشرت در این امر داشته‌اند، مستند اقدام خود را بیان بفرمایند سپس می‌توان وارد بحث تفصیلی در این مورد شد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: خشونت مصادیق متعدد و گوناگونی دارد، در این مورد اقدام انتظامی، قضایی ممکن است با سوءبرداشت از قانون صورت گرفته باشد که طبعا خشونت محسوب نمی‌شود ولی به عنوان اقدام خلاف قانون حسب مورد قابل پیگیری، بررسی و تعقیب است.

او افزود: در این ماجرا خشونتی مشاهده شده به اینصورت که افرادی است به صورت گروهی به دنبال این خانم‌های موتورسوار حرکت کرده بودند و به نوعی آنها را اذیت کردند و شاید همین ازدحام و سر صدای غیرمتعارف توجه‌ها را به سمت این خانم‌ها جلب کرده است و ماجرا تا این جا پیشرفته است.

کشاورز افزود: ما شاهد این هستیم که خانم‌های زیادی بر ترک موتور می‌نشینند و بدین طریق از موتور استفاده می‌کنند فرق بین راکب موتور و کسی که بر ترک آن می‌نشیند، چیست.