عرب ۴۸ نوشت: صدها هزار نفر در مراسم تشییع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌جمهور سابق ایران علی اکبر هاشمی رفسنجانی که از ارکان جمهوری اسلامی ایران است، شرکت کردند و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران که با شنیدن خبر درگذشت آن فقید بسیار متاثر شد و از ایشان تعریف و تمجید کرد ، بر پیکر ایشان نماز میت اقامه کرد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت:‌ بسیاری از مردم تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای در کنار آیت‌الله رفسنجانی را در دست داشتند. خانمی تصویری را در دست داشت که بر آن نوشته بود:  « خداحافظ ای مبارز قدیمی».

عرب ۴۸ در ادامه نوشت: ‌شخصیت‌های بزرگی از جمله حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران و سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در این مراسم شرکت کردند. وفات آیت‌الله رفسنجانی نزدیک به زمان انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد؛ کسی که پشتیبان حسن روحانی بود.

المیادین هم نوشت: آیت‌الله رفسنجانی در مرقد امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد و تعداد زیادی از سیاستمداران و علمای دین و مردم عادی در مراسم تشییع آیت‌الله رفسنجانی شرکت کردند و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر آن فقید نماز میت اقامه کرد.

القدس العربی نوشت: ایران بر پیکر بارزترین شخصیت اعتدال‌گرا گریست.

این رسانه عربی در ادامه نوشت: جمعیت زیادی در مراسم تشییع آیت‌الله رفسنجانی که به شیخ اعتدال معروف است، شرکت کردند و آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی که ایشان را رفیق و همرزم قدیمی وصف کرده بود، بر پیکر آن فقید نماز میت خواند.

اباره پرس نوشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از رحلت امام خمینی(ره) ، امروز بزرگترین سیاستمدار خود را از دست داد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت:‌آیت‌الله رفسنجانی یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و در طول زندگی  سیاسی‌اش تلاش کرد سیاست باز و مسالمت‌آمیز و بدون جنگ و کشتار به کار گیرد. او صاحب سیاست سازندگی ایران بعد از جنگ با عراق و همچنین صاحب سیاست صلح با سازمان ملل است و می‌توان گفت که او اولین گام ها برای تغییر و تحول ایران را بر داشت.

الوحده نوشت با اشاره به میزان شرکت کنندگان در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور سابق ایران نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای که ایشان را دوست قدیمی وصف کرده و تاکید کرده بود که اختلاف دیدگاه بر دوستی شان تاثیرگذار نبوده است، بر پیکر ایشان نماز میت خواند.

هم‌چنین روزنامه الرأی نوشت:‌ صدها هزار نفر در مراسم تشییع آیت‌الله رفسنجانی که به اعتدال‌گرایی معروف بود شرکت کردند و آیت‌الله خامنه‌ای که ایشان را رفیق قدیمی وصف کرده بود بر پیکر ایشان نماز خواندند.

الرأی در ادامه نوشت:‌شخصیت‌های بزرگی از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و برادر ایشان صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه در این مراسم شرکت کردند.