به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن رضایی امروز در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با اشاره به پرداخت یارانه سبز به کشاورزان در دولت خود، اظهار کرد: پرداخت یارانه سبز موجب توسعه کشاورزی می شود.

*ایجاد واحدهای صنعتی نیاز گیلان است

وی با بیان اینکه یارانه سبز به هشت گروه تعلق می گیرد، گفت: افرادی که می خواهند کشاورزی و دامداری سنتی خود را به کشاورزی و دامداری صنعتی تبدیل کنند از یارانه سبز استفاده می کنند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ایجاد واحدهای صنعتی را نیاز گیلان دانست و افزود: صنایع تبدیلی به ویژه در استان هایی که قطب کشاورزی کشور هستند باید مورد توجه قرار گیرند.

*اهل سهم دهی به جناح های سیاسی نیستم

وی دولت احتمالی خود را دولتی فراگیر نامید و تصریح کرد: دولت بنده نسبت به تمام توانایی های ملی فراگیرتر خواهد بود.

رضایی متذکر شد: بنده اهل سهم دهی به جناح های سیاسی نیستم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تصریح بر اینکه تمام امکانات برای برطرف شدن گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد، افزود: مشکل اصلی کشور ضعف مدیریت است.

وی مراجعه به خرد جمعی را راه خروج کشور از مشکلات موجود دانست و اذعان کرد: نماد خردورزی دوری از شعارزدگی است.

رضایی خاطرنشان کرد: باید به دنبال نسخه ای مناسب برای برطرف شدن مشکلات کشور باشیم.

*انقلاب اسلامی فرصت اعتراض را به جامعه بازگرداند

این مسئول با اشاره به موضوع مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی، تصریح کرد: مردم سالاری دینی تنها به معنای مشارکت نیست بلکه اعتراض نیز جزئی از مردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرصت اعتراض و فریاد را به جامعه بازگرداند، اذعان کرد: اعتراض باید به صورت قانونی انجام شود.

*گسترش میزهای گفت وگوی کشور در دولت آینده

رضایی آزادی بیان را از نیازهای هر جامعه ای دانست و گفت: در دولت بنده میزهای گفت وگو در سراسر کشور گسترش می یابد.

وی، ایجاد میزهای گفت وگو را در راستای فرمایش های مقام معظم رهبری برای ایجاد کرسی های آزاد اندیشی عنوان کرد و افزود: افرادی که در میزهای گفت وگو قرار می گیرند باید امنیت حقوقی در بیان نظرهای خود را داشته باشند.

*تبدیل سربازی اجباری به سربازی تخصصی/آینده شغلی دانشجویان در دولت آینده برطرف می شود

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با اشاره به برنامه های خود برای دانشجویان، تصریح کرد: در دولت بنده شش ماه پیش از فارغ التحصیلی دانشجویان آینده شغلی آنها مشخص می شود.

وی تبدیل سربازی اجباری به سربازی تخصصی را یکی دیگر از برنامه های خود برای دانشجویان پسر عنوان کرد و یادآور شد: در دولت بنده وام های دانشجویی به دانشجویان داده می شود که می توانند بازپرداخت آنها را پس از شاغل شدن پرداخت کنند.

رضایی با بیان اینکه کار فرهنگی باید از تغییر رفتار و گفتار دولت آغاز شود، خاطرنشان کرد: اگر دولت اخلاق را حفظ کند بیشتر مشکلات جامعه برطرف می شود.

*ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی بیکاری است

وی توجه به موسسه ها فرهنگی را از نیازهای کارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید از نهادها و مراکز فرهنگی حمایت کرد.

این مسئول، بسیاری از امور به ظاهر غیرفرهنگی را دارای جنبه های فرهنگی دانست و اذعان کرد: معماری های جدید موجود در شهرها موجب تولید خشونت در جامعه می شود و بنیان خانواده ها را سست می کند.

به گفته وی، تأثیر معماری بر روح افراد کمتر از تأثیر آموزش و پرورش نیست.

رضایی ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی موجود در کشور را بیکاری دانست و تصریح کرد: برای برطرف کردن مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه برنامه دارم.