مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی ماده 87 لایحه برنامه ششم توسعه که در خصوص تجمیع بیمه‌ها بود، در موافقت با پیشنهاد غلامرضا تاجگردون مبنی بر انتقال شورایعالی بیمه سلامت از وزارت کار به وزارت بهداشت، اظهار داشت: بارها تأکید شده که اختلاف در تجمیع بیمه‌ها بر اساس نوع نگاه است و دو نگاه در خصوص انسان وجود دارد که آیا انسان کالاست یا کالا نیست؟ آیا می‌توان انسان را به بازار عرضه کرد یا خیر؟

وی افزود: معتقدم انسان کالا نیست و نمی‌توان آن را به بازار عرضه کرد، خدمات سلامت باید برای همه مردم، فقیر و غنی، کرد، ترک، بلوچ و سایر قومیت‌ها یکسان باشد و همه از سلامت بهره‌مند شوند و ما حق نداریم برای خود سفره‌ای و برای مردم سفره دیگر پهن کنیم؛ اگر ما صداقت، ایمان و باور داریم باید سفره سلامت یکی پهن شود و قوه مقننه، قضاییه و مجریه باید همه در این بیمه حضور داشته باشند؛ نه اینکه هر کدام یک بیمه راه بیندازند، اگر منابع وجود ندارد برای همه وجود نداشته باشد.

نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: ایجاد سفره‌ها و صندوق‌های متعدد بیمه ظلم به مردم است، ما حق نداریم به مردم ظلم کنیم، نباید یک پزشک یک میلیارد و پزشکی دیگر یک میلیون تومان درآمد ماهیانه داشته باشد، متأسفانه برخی قوانین و تصمیمات بی‌عدالتی‌ها را ایجاد می‌کند.

وی همچنین گفت: باید یک صندوق، سیستم و سیاست واحد در بخش سلامت ایجاد شود، انسان کالا نیست و حاکمیت حق ندارد به مردم ظلم کند، باید از شعار دادن پرهیز و به مردم خدمت کرد.