محمدحسین صفار هرندی  در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت در مسجد خاتم الانبیاء در منطقه پردیسان قم، افزود: کشور آمریکا که بعد از جنگ جهانی دوم یک قدرت برتر در جهان شناخته می شد دیگر آن قدرت گذشته خود را ندارد و ابهت خود را از دست داده است.

وی تصریح کرد: آمریکا و قدرت های جهانی به واسطه جریان مقاومت اسلامی دیگر قدرتی ندارند چرا که می دانند توطئه هایشان با روحیه مقاومت و ایستادگی مردم جهان عملیاتی نمی شود.

صفار هرندی بیان کرد: از این رو باید فرهنگ و تفکر مقاومت تقویت شود تا دشمنان راهی به جا نبرند و قادر به اجرای نقشه های شوم خود نباشند.

وی اظهار کرد:حضور آمریکا در منطقه، امنیت را در بسیاری از کشورها از جمله عراق و افغانستان از میان برده است هر چند دیگر آن قدرت نظامی گذشته خود را ندارد و بسیاری از شاخص های قدرت خود را در سطح جهان از دست داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آمریکا برای سرکوب داعش نیز از آن چنان قدرتی برخودار نیست و ائتلاف اش در منطقه نیز کارساز نبود و نتوانست تهدیدات داعش را سرکوب نماید.

وی گفت:آمریکا که خود را مهد دموکراسی می خواند به وضعیتی تنزل می کند که وزیر خارجه اش اعلام می کند که از سخنان سخیف نامزدهای انتخاباتی شان و رسوایی های آنان خجالت زده است.

صفارهرندی عنوان کرد:ما با تکیه بر چنین کشوری نمی توانیم به اهداف اقتصادی و سیاسی دست پیدا کنیم بلکه با اعتماد به توانمندی های داخلی و پیروی از ولایت فقیه و تقویت بصیرت قادر خواهیم بود فتنه ها را در هم شکسته و به توسعه دست یابیم.

وی با اشاره به فتنه 88 تصریح کرد: برخی از جریان های داخلی و خارجی تلاش داشتند با ایجاد فتنه به اهداف شوم خود در براندازی نظام دست یابند اما به واسطه رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب و اتحاد ملت و حماسه 9 دی آتش فتنه خاموش شد.