به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد شریعتمداری ظهر امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه یاسوج اظهار کرد: من به دنبال موج سواری نیستم و سپس با طرح سؤالی از دانشجویان پرسید؛ بچه ها فکر می کنید که من برای موفقیت در انتخابات باید موج به راه بیندازم که دانشجویان موج آفرینی برای رأی آوری را تأیید نکردند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه جامعه به تفکر اصلاح طلبی نیاز دارد، گفت: اصلاح طلبی را نباید با انحلال طلبی اشتباه بگیریم که یقین دارم عده ای هم در این دولت و هم در دولت خاتمی به دنبال انحلال طلبی رفتند.

شریعتمداری به برخی مشکلات کنونی در ابعاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: اکنون ارزش پول ملی کشور ۳.۵ برابر کاهش پیدا کرده که بخشی از آن به کارآمدی ها و استفاده نکردن از خرد جمعی برمی گردد.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت دولت کنونی را برای پیشرفت در امور برای دولت آینده باید شناخت به دانشجویان توصیه کرد در همین زمینه مقاله تحلیلی خبرگزاری فارس که در آن نقاط ضعف و قوت دولت کنونی با معیارهای رهبری سنجیده شده را مطالعه کنند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در بخش دیگری از این گفت و شنود دانشجویی با ذکر این مطلب که در عرصه های گوناگون می توانیم الگو باشیم، گفت: اما احساس می شود در برخی زمینه ها از این الگو بودن فاصله گرفته ایم.

شریعتمداری با بیان اینکه موضع گیری صریح و شفافی در هنگامه فتنه ۸۸ داشته ام و مکلف به قانونمندی بوده و کاسبی کردن با فتنه را هم قبول ندارم، گفت: در آن اثنا عده ای با فاصله گرفتن از قانون کشور را به خطر انداختند.

وی با تأکید دوباره بر این نکته که به نفع کسی کنار نمی روم، گفت: تنها اگر آقایان حسن خمینی، ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی و خاتمی وارد عرصه شوند به نفع آن ها کنار می روم هر چند برای برادر عزیزم آقای عارف احترام قائلم ولی به نفع او کنار نمی روم.

شریعتمداری که خود را همسایه الفبایی عارف در کابینه اصلاحات معرفی کرد، در ادامه گفت: هشت سال تمام در هیئت دولت کنار هم می نشستیم و هر چند که آقای عارف را یک فرد دانشمند می دانم ولی به نفع ایشان کنار نمی روم.