حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ، با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، به عوامل خلق این حماسه پرداخت و گفت: ۹ دی حماسه ای بود که ملت ایران خالق آن بود؛ چرا که ملت وقتی دیدند افرادی در داخل کشور و برخی جریانات با حمایت عناصر بیگانه به جنگ با ارزش های آنها آمدند و دعوا را به بهانه انتخابات به ارزش ها رساندند در برابر این اقدامات سکوت نکردند.

وی افزود: ملت ایران دید کسانی که به بهانه انتخابات به میدان آمدند حرمت هیچ چیز را نگه نداشتند، مساجد را به آتش کشیده و حرمت عزای ابی عبدالله را زیر سوال بردند. اینها نشان داد که فتنه گران حرکت های ضد انقلابی و ضد ارزشی را دنبال می کنند همین باعث شد هر کس که دل در گرو انقلاب داشت و به ارزش های این نظام معتقد بود، به میدان بیاید.

محمودی ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب عاشورا بود که به کمک ملت و نظام آمد تا ملت ایران یکبار دیگر در این آزمون سخت سربلند بیرون آمده و توطئه فتنه گران را به خود آنها بازگرداند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مردم برای دین و اصل نظام اسلامی احساس خطر کرده و همین باعث شد برای دفاع از اصل مدیریت خود سینه سپر کنند.

وی با اشاره به مطالبه مردم در راهپیمایی ۹ دی اعلام کرد: ملت ایران در این راهپیمایی پرشور فتنه گران را که ابزار دست دشمن شده بودند، محکوم کردند؛ چراکه ضد انقلاب اهداف خود را در داخل کشور توسط جریانات خاصی دنبال کرد.

محمودی با اشاره به اینکه ملت در این راهپیمایی نشان داد که در برابر فتنه و فتنه گر می ایستد، خاطرنشان کرد: در حقیقت ملت ایران در این راهپیمایی اعلام کرد که با عوامل فتنه چه در داخل و چه در خارج کشور تعارف و سر سازش ندارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: ملت ایران به اپوزیسیون خارج نشین پیام داد که هرگز حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد. مسائل داخلی کشور ما به خودمان مربوط است. ملت ایران همواره نشان داده که در دفاع و پایبندی بر اصول و ارزش های این نظام دوشادوش هم ایستاده و اجازه نفوذ بیگانگان را نمی دهند.

اجماع زیر پرچم ولایت، عامل سربلندی در فتنه ۸۸

وی با اشاره به نقش رهبری و تبعیت از ولایت فقیه در خلق این حماسه تصریح کرد: اگر محوریت ولایت و رهبر انقلاب نبود، ملت ایران هرگز نمی توانست از فتنه ۸۸ سربلند بیرون بیاید. عاملی که باعث شد مردم یک شعار واحد سر داده و در نهایت در جبهه ای واحد قرار گیرند، اجماع زیر پرچم ولایت و بصیرت افزایی توسط رهبر فرزانه انقلاب بود.

محمودی تصریح کرد: در آن مقطع که کشور و ملت شرایط حساسی را پشت سر می گذاشتند بصیرت افزایی و روشن گری های رهبر انقلاب عواملی بود که توانست ملت را از خواب غفلت بیدار کرده و راه را روشن کند. در حقیقت علمداری رهبری در هدایت مردم و خلق حماسه بزرگ ۹ دی نقش اصلی را داشت که اگر چنین بیرق داری نبود، بدون شک حماسه ۹ دی خلق نمی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پاسخ به اینکه چرا ۹ دی عنوان حماسه را به خود گرفت، گفت: حرکت های حماسی در حقیقت برخاسته از عمق وجود مردم علیه توطئه های دشمن خلق می شود. ملت در ۹ دی اوج نفرت خود را از فتنه گران با اوج حضور خود در صحنه به نمایش گذاشتند.

وی افزود: بسیاری حتی تصور نمی کردند که بتوان اینگونه مردم را به خیابان کشاند، اما ملت ایران در آن فضای غبارآلود توانست راه را پیدا کند. مردم دشمن را خوب شناخت و حضوری خیره کننده رقم زد و در نهایت با شعار خود نشان داد که اهل سازش با دشمن نیست.

محمودی تصریح کرد: حرکت هایی که برگرفته از فترت و اعتقاد ملت است، در ۹ دی ۸۸ جلوه یافت و همه دیدند که این حماسه بزرگ علیه دشمنان ملت و نظام ایران اسلامی خلق شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به پیام داخلی و خارجی حماسه ۹ دی گفت: ملت به دشمنان خارجی نشان داد که نمی توانند با برنامه ریزی و ایجاد فتنه در کشور رخنه کنند.

وی افزود: ملت ایران در حماسه ۹ دی به عواملی که در فتنه ۸۸ فریب خورده بودند، این پیام را دادند که باید به جمع مردم پیوسته و از ارزش های ملت فاصله نگیرند، اگر کسی بخواهد دنبال فتنه بوده و ابزار دست دشمن شود، مردمی که حماسه ۹ دی را خلق کردند در برابر هیچ فتنه و فتنه گری کوتاه نخواهند آمد.