«روون ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی، در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: این قطعنامه شرم‌آور و مایه تاسف است. 

وی مدعی شد: یک بیت المقدس (قدس اشغالی) یکپارچه «پایتخت ابدی اسرائیل» است و این شهر «پایتخت» ما باقی خواهد ماند. هیچ نهاد بین‌المللی نمی‌تواند این واقعیت را زیر سوال ببرد. 

رئیس رژیم صهیونیستی افزود: «این تصمیم شرم‌آور، خطرناک و تاسف‌بار از طرف سازمان ملل با هدف آسیب زدن سیاسی به اسرائیل صورت گرفت. این تصمیم نمی‌تواند سبب نزدیک شدن مذاکرات با فلسطینی‌ها شود و در عوض ما را از این مذاکرات دور‌تر می‌کند. این قطعنامه نمی‌تواند جایگزینی برای مذاکرات مستقیم بین دو طرف باشد.» 

ریولین اضافه کرد: ما انتظار داشتیم که آمریکا، بزرگ‌ترین دوست و متحد ما که سال‌ها قاطعانه در کنار اسرائیل ایستاده بود و برای سال‌ها به ما در برطرف کردن نیازهای امنیتی کمک کرده بود، حالا هم در کنار ما باشد. ما انتظار داشتیم که آمریکا، اسرائیل را به دست یک گروه بین المللی بدبین و مخالف با منافع خارجی اسرائیل ندهد. 

در این حال «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نیز در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: «بیت‌المقدس (قدس اشغالی) قلب فرهنگ یهود است. تمامی اسرائیل حالا و برای همیشه متعلق به ما است. هیچ رای گیری در سازمان ملل نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد.»