به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، وقوع ۳ انفجار پیاپی در نزدیکی تجمعات انتخاباتی حزب « جنبش متحده قومی» و حزب حاکم « مردم پاکستان» شهر کراچی پاکستان را لرزاند.

در این انفجارها که عصر روز گذشته رخ داد دست کم شش تن کشته و بیش از ۶۵ تن زخمی شدند.

انفجار اول نزدیک دفتر حزب متحده قومی و انفجار دوم نزدیک یک حسینیه به وقوع پیوست.

زخمی های این حادثه به بیمارستان « شهید عباسی» کراچی انتقال یافته اند.

پزشکان حال بیشتر زخمی های حادثه را وخیم گزارش کردند و بنابراین امکان دارد آمار قربانیان این حادثه افزایش یابد.

هنوز مدتی از ۲ انفجار اول نگذشته بود که تجمع دفتر حزب مردم در منطقه « لیاری» با بمب هدف قرار گرفت که این انفجار نیز تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

بعد از این انفجار برق منطقه قطع شد که مشکلات زیادی را برای مردم و نیروهای امدادی به وجود آورد.

به گزارش پلیس شبه نظامیان برای سخت بمب از اشیاء برنده استفاده کردند تا آمار تلفات را افزایش دهند.

همچنین گزارشات حاکی از آن است که حمله به ۲ تجمع انتخاباتی در منطقه « سیبی» و « وزیرستان شمالی» پاکستان دست کم پنج کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت.

طی چند روز اخیر، افراد ناشناس تجمعات انتخاباتی در شهرهای مختلف پاکستان، به ویژه کراچی، را هدف حملات خود قرار داده اند که بر اثر آن تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.

پیش از آغاز فعالیت های انتخاباتی در پاکستان، طالبان با سکولار خواندن برخی احزاب این کشور از جمله حزب مردم، حزب متحده قومی و « جنبش عوامی ملی» به آنان هشدار داد که تجمعات انتخاباتی آنان را هدف قرار خواهد داد.

با این حال، احزاب سیاسی پاکستان با محکوم کردن این انفجارها اعلام کردند که به هر شکل ممکن در انتخابات آتی این کشور شرکت می کنند.

انتخابات پارلمانی پاکستان قرار است ۲۱ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار شود و حزب یا احزاب پیروز در این انتخابات مبادرت به تشکیل دولت و کابینه جدید خواهد کرد.