به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، " کنت بائه" ، یک شهروند آمریکایی است که از ماه نوامبر سال گذشته میلادی به اتهام توطئه چینی برای سرنگونی دولت پیونگ یانگ در کره شمالی تحت بازداشت است. این روند باعث پیچیده تر شدن روابط میان این کشور آسیایی با دولت واشنگتن در پی چند هفته لفاظی های دولت کره شمالی و افزایش تنش ها در شبه جزیره کره شده است.

این دادگاهی بازتاب اوضاع مشابهی در سال ۲۰۰۹ میلادی است؛ زمانی که آمریکا و کره شمالی به دلیل تصمیم دولت پیونگ یانگ بر سر پرتاب یک موشک دوربرد و انجام آزمایشات اتمی مخفیانه دچار بن بست سیاسی شدند. در آن زمان نیز دولت کره شمالی دو خبرنگار آمریکایی را تحت بازداشت قرار داد. البته این دو آزاد شدند.

" کنت بائه" اوایل نوامبر سال گذشته میلادی در منطقه صنعتی راسون، واقع در شمال شرق کره شمالی نزدیک مرز روسیه و چین دستگیر شد.

کنت بائه یک آمریکایی- کره ای است که نام وی در زبان کره ای" پائه جون هو" است.

علت اصلی جرایم مطرح شده علیه این مرد آمریکایی دقیقا مشخص نشده است اما کره شمالی این مرد را که با عنوان" تورلیدر" وارد این کشور شده شخصی توصیف کرده که قصد براندازی حکومت کره شمالی را داشته است.

رسانه های رسمی کره شمالی نیز گزارش دادند: در روند تحقیقات این مرد آمریکایی به جرایم خود با هدف سرنگونی دولت کره شمالی به روشی خصمانه اعتراف کرده است. جرایم وی توسط شواهد و مدارک اثبات شده اند. این مرد به زودی در دادگاه عالی حاضر می شود تا مورد قضاوت قرار گیرد.