به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به حضور خود در جلسات مختلف کمیسیون تلفیق ونیز روند اجرایی این لایحه اظهار کرد: از زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ تا به امروز لایحه بودجه سال ۹۲ هم دارای نقاط قوت و هم نقاط ضعف بزرگی است که امید می رود با تعامل دولت با مجلس نقاط ضعف رفع شود.

وی افزود: از جمله نقاط قوت بودجه سال ۹۲ کاهش وابستگی بودجه کشور به فروش نفت خام است که با توجه به هشدارهای رهبری به حفظ سرمایه های ملی به خصوص چاه های نفت و گاز برای آیندگان، دولت این موضوع را به خوبی در بودجه سال۹۲ در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش وابستگی و عدم اتکای قابل قبولی از فروش نفت خام در بحث تأمین درآمدهای دولت در سال ۹۲ دیده می شود.

وی ادامه داد: البته با نگاه اجمالی به اعداد و ارقام باید گفت که مقدار فروش بشکه های نفت خام در بودجه سال ۹۲ در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و در حدود همان یک هزار و ۳۰۰ بشکه در روز است.

موسوی لارگانی در مقایسه قیمت دلار امسال با سال گذشته گفت: اگر بخواهیم نگاهی به قیمت دلار بیندازیم، دلار سال گذشته یک هزار و ۱۲۶ و دلار امسال دو هزار و ۴۵۰ امسال بوده است که این درآمد نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر از سال پیش هم شده است.

وی اضافه کرد: اما نکته حائز اهمیت در این باره، کاهش چشمگیر وابستگی بودجه به درآمد نفتی کشور و سوق بخشیدن به تأمین درآمد کشور بر مبنای صادرات غیر نفتی است.

نماینده مردم شهر فلاورجان تصریح کرد: از جمله نقاط ضعف لایحه بودجه سال۹۲ که سبب نگرانی نمایندگان در بودجه سال جاری شده است، بحث ادامه هدفمندی یارانه ها و مصوبات دولت است.

وی ادامه داد: البته طبق مصوبات، دولت در سال جاری، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد از بخش هدفمندی یارانه ها طلب کرده است و این در حالی است که در سال پیش دولت موفق شده بود و در نهایت ۲۸ تا۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند که در مقایسه با رقم درخواستی فعلی دولت، متوجه می شویم که این به معنای حداقل چهار برابر شدن قیمت ها در سال جاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اوضاع معیشتی مردم و مشکلات ناشی از تورم و بیکاری در جامعه فعلی، این افزایش قیمت ها به هیچ وجه به صلاح نیست و باید چاره ای اندیشیده تا مشکلی از دوش مردم برداشته شود، نه اینکه مشکلات افزوده شود.