به گزارش پارس به نقل از فارس، منوچهر متکی بعد از ظهر امروز در جمع قشرهای مختلف مردم بناب گفت: مردم ایران در طول سال ها با وجود مشکلات اقتصادی و تورم با اطاعت از فرامین امام (ره) و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری در انتخابات و صحنه های سیاسی حاضر شده و نقشه های دشمنان نظام را نقش برآب کرده اند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با اشاره به دلایل نامگذاری شعار محوری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: حماسه سیاسی زمانی مطرح می شود که در کارها موانع و توطئه هایی مطرح باشد و برای رفع این توطئه ها نیاز به حماسه سیاسی است که مقام معظم رهبری با رصد افکار دشمنان امسال را سال حماسه سیاسی نامیدند.

وی افزود: این کار یعنی مردم ایران اسلامی در ۲۴ خرداد امسال آنچنان پرشور و حماسی به میدان بیایند که تمام توطئه های دشمنان را نقش برآب کنند.

متکی در ادامه تصریح کرد: دشمنان نظام نیز در تلاش هستند تا انتخابات ۲۴ خرداد ماه به حماسه تبدیل نشود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: حماسه سیاسی یعنی به آخر خط رسیدن آمریکا در سیاست های سلطه طلبانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی.

وی با تبیین علل توجه خاص مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد در سال های اخیر گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری چند سال گذشته، نگاه ها را معطوف به بحث اقتصادی کرده اند.

این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود راه فائق آمدن به مشکلات اقتصادی و تورم کشور را حمایت از تولید کشور دانست و افزود: اقتصاد بخش مهمی از زندگانی مردم است و تغییر این شرایط بدون حماسه و برنامه ریزی دقیق میسر نیست.

وی با اشاره به گام های بزرگ برداشته شده از اول انقلاب تاکنون در کشور در بخش های مختلفی مانند: راه سازی، سدسازی، تولید انرژی گفت: در دولت های نهم و دهم برخی کارهای بزرگی که صورت گرفته در تاریخ انقلاب بی سابقه بوده است و قابل مقایسه با هیچ یک از دولت های قبلی نیز نیست.

وزیر امور خارجه دولت نهم تاکید کرد: جا دارد از دولت های قبلی و دولت فعلی به دلیل انجام کارهای بزرگ تقدیر شود.

متکی، با انتقاد از وضعیت نابسامان گرانی، تورم و بیکاری در کشور تصریح کرد: توجه به تولید شاه کلید حل مشکل بیکاری و گرانی در جامعه بوده و حل این معضل نیازمند توجه و عزم جدی مسئولان است.

وی گفت: عدم وجود تصمیمات کارشناسی شده اقتصادی، سیستم بیمار بانکی و وجود فساد و رشوه از عوامل مهمی است که باعث شده رهبر معظم انقلاب برای ایجاد حماسه اقتصادی در کشور تأکید کنند.

متکی تصریح کرد: بنده معتقدم دولت یازدهم باید هلهله تولید در کشور راه انداخته و شور حماسی ایجاد کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در دست دولت ها و حکومت نیست که نتیجه انتخابات را تعیین کنند بلکه این مردم هستند که نتیجه انتخابات را رقم می زنند و آنهایی که ادعای برگزاری انتخابات آزاد را دارند، گویا فراموش کرده اند که در ۳۴ سال گذشته ملت ایران نقش آفریدند.