به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، در جمع روحانیون تهرانی با تاکید بر این که « خلق حماسه سیاسی به پیش قراول نیاز دارد» گفت: حماسه سیاسی به کسانی نیاز دارد تا به مردم انگیزه دهند. روحانیون اصلی ترین، محوری ترین حوزه و موتور محرک حماسه سیاسی هستند. حضور و نشاط روحانیون در این مجلس حکایت از این معنا می کند و از این بابت شاکر و سپاسگزاریم.

پورمحمدی ادامه داد: بنده در همه دولت ها حضور داشته و با مدیران عالی کشور از نزدیک حشر و نشر داشته و با جزئیات مسایل و مشکلات کشور آشنا هستم. به خاطر اشرافی که به مسایل ملی و بین المللی دارم فکر می کنم می توانم در عرصه اجرایی آینده مفید فایده شده و با کمک ملت، کشور را از شرایط فعلی عبور دهیم. آنچه بر عهده بنده است ادای دین است که خود را در معرض انتخاب قرار دهم تا اگر تقدیر الهی و انتخاب مردم شامل حال ما باشد در خدمت شما مردم باشم.

این عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در بخش دیگری از این نشست به سوالات روحانیون و طلاب پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا مطالبی راجع به تامین معاش روحانیون مطرح و به دلیل این مساله انتقاد سایر اقشار را متوجه خود کرده اید؟ گفت: در مجلسی از من سوال شد که برنامه شما برای یارانه ها چیست که بنده اعلام کردم یارانه بخشی از جامعه را که یا نیازمند هستند یا درآمدزا نیستند، افزایش می دهم. گفتم چند گروه هستند که خدمات ارزنده و تولیدات گران بهایی دارند ولی درآمدشان کم است مثل روحانیون، هنرمندان، اهل فرهنگ، فعالان ورزشی و… که خدمات ارزنده ای ارائه می کنند ولی درآمد مکفی ندارند. برای اینکه جامعه نشاط و سلامت اجتماعی خود را حفظ کرده باید بخشی از درآمد ملی به این اقشار تعلق گیرد. برای طبقات اجتماعی دیگر نیز باید طوری عمل کرد که نیازی به یارانه نداشته باشند. باید یارانه به سمت تامین اجتماعی و تولید برود تا ضمن فراهم کردن رفاه و آسایش عمومی، قیمت ها نیز کاهش یابد.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد کاندیدا شوید؟ گفت: آنچه از افرادی که خود را برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده اند برمی آید این است که تجربه بنده از همه آنها بیشتر است. برخی از دوستان تنها در داخل کار کرده اند و با حوزه خارجی آشنا نیستند که بنده هم در داخل و هم در خارج کار کرده ام. برخی تنها در ظاهر کار کرده اند که بنده هم در ظاهر و هم در پنهان بوده ام. برخی تنها سابقه کار اجرایی دارند و از مسایل حوزه بزرگ قضایی نامطلع هستند که بنده هم در حوزه اجرایی و هم در حوزه قضایی حضور داشته و تجربه کافی دارم.

وی در پاسخ به این سوال که امکان پیوستن شما به قالیباف چقدر است؟ گفت: ایشان در یک ائتلاف دیگر بوده و بنده در ائتلاف دیگر هستم. تا امروز هم برنامه ای با هم نداشته و نداریم.

پورمحمدی در واکنش به یکی از طلاب که می گفت به لباس روحانیت ظلم شده و شما باید این وضعیت را بهبود ببخشید، گفت: بنده معتقدم به حوزه فرهنگ و دین آنچنان که باید نپرداختیم. از همین رو سرباز این حوزه روحانیت است که باید وارد عرصه شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که بعد از انتخاب شدن چه برخوردی با متخلفان دارید؟ گفت: یکی از سیاست های محوری من مبارزه با فساد است. در همین راستا بزرگ ترین برنامه ام اصلاح نظام اداری است. هیچ فردی مانند من با مشکلات نظام اداری آشنا نیست و تا نظام اداری اصلاح نشود هیچ تحولی ایجاد نخواهد شد. در راستای مبارزه با فساد قطعا هیچ مماشاتی نخواهم کرد.