«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد زمانی می‌رسد که وجب به وجب خاک یمن از حضور ائتلاف عربی-سعودی و مزدوران عربستان و آمریکا پاک خواهد شد.

 

الصماد در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که یمنی‌ها همه کسانی را که حاکمیتشان را نقض کرده‌اند شکست خواهند داد و افزود: مهم نیست که حجم تجهیزات و توان نظامی دشمن چقدر است و چقدر می‌تواند در اینجا و آنجا خاک یمن را به اشغال خود درآورد، اینگونه نیست که این قدرت‌ها به خود اجازه دهند به یمن تجاوز کرده و آب و خاک این کشور را تصرف کند.

 

وی خطاب به کسانی که قصد تجاوز به خاک یمن را دارند گفت: به همه آن‌هایی که وسوسه شده‌اند که با الگو گرفتن از کشورهای متجاوز [ائتلاف عربی-سعودی] قصد تجاوز به خاک یمن را حتی به بهانه دفاع از این کشور دارند می‌گویم که او با دیگر متجاوزان هیچ تفاوتی نخواهد داشت و ملت یمن در برابر آن‌ها هم ایستادگی می‌کند، زیرا آن‌هایی هم که خود را دوست می‌خواندند مردم یمن را نا امید کرده و از بحران این کشور در راستای منافع خود بهره برداری کرده‌اند.

 

یمن از ششم فروردین سال 1394 تا امروز، هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی عربستان سعودی و امارات است که با پشتیبانی اطلاعاتی لوجستیکی آمریکا و انگلیس انجام می‌شود.

 

طبق گزارش‌های مراکز بهداشتی درمانی در یمن، تاکنون بیش از هفت هزار یمنی در این جنگ کشته شده و بیش از 35 هزار نفر مجروح، مصدوم یا معلول شده‌اند.