سردار امیرعلی حاجی‌زاده در همایش مانور ملی قدرت در تبریز اظهار کرد: مشکل اصلی ما درجا زدن در حل مشکلات و مسایل کوچک و جزیی است و این در حالی است که توانمندی ملت ما در حل مشکلات بزرگ‌تر به کرات ثابت شده است.

وی با اشاره به پیروزی‌ انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن گفت: هر شکست نقطه‌ی آغازی برای پیروزی‌ها و موفقیت‌های بعدی به شمار می‌آید و به لطف پروردگار کشور ما به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده که دیگر نیازی به تدابیر بیگانگان ندارد.

وی عنون کرد: اگر در زمان جنگ تحمیلی کمبود صلاح و تکنولوژی داشتیم، امروزه از صفر تا صد طراحی و تولید تمامی سلاح‌ها و تکنولوژی‌ها را خود بر عهده داریم و از نیروهای متخصص و نیروی انسانی متخصص و باایمان خود بهره‌مند می‌شویم.

حاجی‌زاده افزود: تولید موشک زمین به زمین و همچنین موشک‌های شهاب یک و دو متوقف شده و آنچه که امروزه تولید می‌شود دیگر کپی نیست و موشک‌هایی مانند ذوالفقار و دفاع در نوع خود بی‌نظیر هستند.

وی بیان کرد: زمان تولید موشک‌ها نیز از 10 سال در گذشته به کم‌تر از یک سال کاهش یافته است و اگر زمانی برآوردن سلاح‌های جنگی و حتی سیم‌خاردار نیز مشکل داشتیم، امروزه با تکیه بر دانش و تخصص موشکی خود در این زمینه استقلال کامل داریم.

وی با بیان اینکه پیچیدگی حاکم در بخش نظامی چندین برابر بخش غیرنظامی است، گفت: با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوان در بخش نظامی از عهده‌ی حل این مسایل برآمده‌ایم، اما برای حل مشکلات در بخش اقتصادی باید عزم ملی و همت داشته باشیم و همگی برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: با پیگیری مشکلات و بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب و با استفاده از زیرساخت‌ها و منابع بی‌نظیر موجود در کشورمان می‌توان در حل مشکلات چاره‌سازی کرد و همچنین استفاده از نیروهای تازه‌نفس و تحصیلکرده نیز مشکل بیکاری جوانان را تا حدودی حل می‌‎کند.

وی با اشاره به فشارهای جنگ تحمیلی و تبعات آن گفت: در زمان جنگ تحمیلی سلاح کافی و مناسب، سازماندهی و آموزش وجود نداشت و قبل از پایان جنگ به موهبت‎های زیادی از جمله یگان زرهی و موشکی، گروهان، گردان و توپخانه دست یافتیم و وجود شهدای هسته‌ای نشانگر تداوم جنگ در قالب‌های دیگری است.

وی عنوان کرد: با وضعیت اقتصادی فعلی که بر کشور حاکم است، باید خود مردم کمر همت بسته و به شناسایی استعدادها و مشکلات بپردازند و گاها توان اجرایی مردم بهتر از سایرین، پاسخگوی نیازها بوده و راهپیمایی عظیم اربعین و ورود مستقیم مردم  در این امر،نشانگر اهمیت ایم موضوع است.

حاجی‌زاده بیان کرد: عبور از خود و در اولویت قرار دادن مسایل ملی از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برخی با دریافت حقوق‌های نامتعارف و حل مشکلات شخصی خود این چارچوب را رعایت نمی‎کنند.

وی با اشاره به مسئله‌‎ی برجام گفت: هرچه در برجام و توافقات هسته‎ای پس گرفته‌ شده است، از قبل به نام کشور ما و در مالکیت آن بود و برجام چیز جدیدی را نصیب ملت و کشور ما نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی با این ادعا که دوره‌ی نظامی‌گری تمام شده است، استفاده از توان موشکی را بی‌جا تلقی می‌کنند و باید رو به این افراد گفت که اگر تنها 10 کیلومتر از هشت هزار کیلومتر مرز زمینی را با این ادعا توانستند اداره کرده و امنیت را برقرار کنند، حق با آن‌هاست که البته این نیز امری ناشدنی است.