صبح امروز(چهارشنبه)، طی مراسمی با حضور فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح، از اقدامات و خدمات امیر موسوی جانشین پیشین فرمانده کل ارتش تقدیر و امیر احمدرضا پوردستان به عنوان جانشین فرمانده کل ارتش معرفی شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ موسوی جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح، اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارای عزت، اقتدار، سربلندی و آمادگی هستند و دشمن از ما هراس دارد به برکت سلاله پاک حضرت زهرا(س) است که در رأس این نظام مسیر روشن و امیدوار کننده‌ای را برای ما تبیین کرده است.

وی ادامه داد: از همه همکاران سابقم در ارتش از جمله فرمانده کل ارتش، فرماندهان نیروها و دیگر عزیزان که در این مدت با بنده همکاری و همفکری داشتند، تشکر می‌کنم و از همه حلالیت می‌طلبم و خواهانم که اگر قصوری از من سر زده است از آن بگذرند.

امیر سرتیپ احدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش نیز با بیان اینکه «باید سدها و مواضع را محکم و آمادگی ها را در نیروها ایجاد کنیم تا در زمان تهدید بتوانیم با آن به مقابله بپردازیم»، خاطر نشان کرد: در زمان صلح باید به فکر مقابله با تهدیدات بود؛ چراکه مردم وقتی ببینند سربازانشان آماده و انگشتشان روی ماشه است، دیگر رجزخوانی دشمنان برایشان اهمیتی ندارد.

وی آمادگی نیروهای مسلح را عامل ایجاد بازدارندگی و تردید دشمن در حمله دانست و تاکید کرد: این آمادگی اجازه اعمال تهدید را به دشمن نمی دهد و برای همین هم رهبری بر ایجاد آمادگی رزمی تاکید دارند.

پوردستان ادامه داد: ارتش، حضور خوبی در عرصه های مختلف زمینی، دریایی و هوایی و حتی سایبری دارد.

جانشین فرمانده کل آجا تاکید کرد: پرچمداری وظیفه سنگینی برای فرماندهان است و در نظام اسلامی فرمانده ولایی باید بصیرت داشته باشد و بصیر کسی است که اسیر فتنه نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش در این مراسم با اشاره به خدمات امیر موسوی جانشین پیشین فرمانده کل آجا، اظهار کرد: وقتی سرلشکر باقری می‌خواستند جانشین خود را از ارتش انتخاب کنند، ما بهترین نیرویمان یعنی امیر موسوی را معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه «امیر موسوی کسی بود که چهره علمی ارتش را ترسیم کرد»، افزود: ایشان در مرکز مطالعات طرح رشد را تهیه کرد و خدمت حضرت آقا تحویل داد و تایید گرفت که مرحله به مرحله آن، در حال اجرا شدن است.

صالحی ادامه داد: در زمینه رزمایش‌ها نیز امیر موسوی اداره رزمایش‌ها را با نوآوری همراه کرده بود.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: پیش از این شاید چندان به جایگاه جانشین توجه نمی‌شد ولی با اقدامات امیر موسوی بنا شد گزارش مستقل جانشین را حضرت آقا مطالعه کنند لذا ایشان گزارش امیر موسوی را با امضای من مطالعه می کردند و ان شاءالله این راهی که ایشان بنا کردند توسط امیر پوردستان ادامه خواهد یافت.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوعات بین‌المللی و دشمنی آمریکا با ایران گفت: دشمن شناسی یک معنای عام برای سیاسیون و غیرسیاسیون دارد و این موضوع جزو وظایف نظامی‌ها است و معنایش هم شناخت دشمن و راهکارهای اوست.

وی با اشاره به پیشنهادش برای شناسایی تهدید آینده و دریافت جایزه 20 میلیون تومانی، گفت: اینطور نیست که هر کسی بتواند این تهدید را شناسایی کند و بتواند راهکار مقابله با گرگ اهلی‌نشدنی را تشخیص دهد و بداند که آن تهدید چیست؟؛ باید تحلیل ارائه شود؛ باید راهکار و ترفند را بداند و بعد تهدیدات را ارائه کند؛ وظیفه ما پیشگیری و پیش بینی است.