به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، یک مقام امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد: یک جنگنده متعلق به ائتلاف آمریکایی ضدداعش یک مقر نظامی وابسته به تیپ یکم ارتش عراق را در جنوب شرق الفلوجه بمباران کرد.

این مقام نظامی که اشاره به نامش نشده است، گفت: در پی این بمباران، 6 سرباز کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

منابع سیاسی و امنیتی عراق پیشتر نیز ائتلاف ضد داعش را به پرتاب سلاح و تجهیزات جنگی برای گروه تروریستی داعش متهم کرده بودند. 

همچنین این منابع اعلام کرده بودند که ائتلاف ضد داعش مقرهای ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی را در مناطقی که تحت سیطره داعش است، بمباران می کند.

مقام های آمریکا هر بار با رد این ادعاها،بر حمایت خود از نیروهای امنیتی عراق جهت باز پس گیری مناطق مختلف از داعشی ها، تاکید می کردند.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، با تشکیل ائتلافی به اصطلاح ضد داعش، ادعا می کنند که با تروریست های داعش در عراق مقابله می کنند؛ در حالی که خود تامین کننده اصلی سلاح و تجهیزات و منابع مالی آنها هستند.

 

**اصابت موشک به یک مقر نظامی نزدیک الفلوجه

سرتیپ معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد امروز (شنبه) اعلام کرد که تروریست های داعش یک موشک از نوع گراد به مقر تیپ یکم ارتش عراق در پایگاه نظامی طارق، نزدیک فلوجه شلیک کردند.

وی ادامه داد: در اثر اصابت این موشک، یک سرباز عراقی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

فرماندهی عملیات بغداد پیشتر نیز از دفع حمله تروریست های داعش به نیروهای امنیتی مستقر در منطقه ناظم التقسیم در شمال غرب فلوجه خبر داد و اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند 4 دستگاه خودروی بمب گذاری شده متعلق به تروریست ها را ضبط و منهدم کنند.

گروه تروریستی داعش تابستان 93 بخش های گسترده ای از شمال و غرب خاک عراق و همچنین سوریه را اشغال کرد.