حکایت حضور گسترده مردم در مسیر راهپیمایی اربعین و عدم پیش بینی های مناسب نهادهای مرتبط با این امر در چند سال گذشته نشان از این دارد که متاسفانه مسئولان مربوطه هیچ تدبیری نمی توانند برای اینکار بیندیشند.

بنا بر این گزارش در هر سال بجای اینکه متولیان امر برای تسهیل حضور گسترده مردم در این همایش جهان اسلام که قدرت شیعه را به رخ همه می کشاند تدابیری بیندیشند، متاسفانه اقدامات دست و پا گیر بیشتری را پیش بینی می نمایند که فقط آح از نهاد مردم بر می آود.

و این در حالی است که مردم عراق و ایران در راه حسین علیه السلام همه چیز خود را فدا کرده و می کنند (و دوستان را توصیه می کنیم سری به تصاویر سایت ها از پذیرایی زوار توسط مردم بزنند) اما در اینجا با کمال تاسف برعکس مردم محروم عراق برخی از سازمانها از این فصل برای خالی کردن جیب مردم و زوار امام حسین علیه السلام استفاده نموده اند؟!

از ثبت در سامانه سماح و نفری ده هزارتومان به عنوان حق کارگزاری گرفته تا حق بیمه ای که حتی در عراق به داد مردم نمی رسد و هیچ گزارشی از اینکه در سال گذشته چه مقدار خسارت به مردم پرداخت شد که امسال مجبور کردند زوار را که هر نفر سی هزار تومان به عنوان حق بیمه پرداخت نمایند و تا گران کردن نرخ بلیط اتوبوس بین شهری و گرفتن هزینه پارک خودرو در بیابان! همه از خدمات دولت تدبیر و امید به زوار حسینی علیه السلام می باشد!؟

به گزارش خبرنگار ما مطالب بالا فقط بخشی از اقدامات اساسی دولتی ها برای مردم  بشمار می رود، این درحالی است که داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همه تفاسیر بالا با ریختن آب پاکی بر روی دست مردم اظهار داشته است که: در مرز مهران روزانه 10 تا 15 هزار نفر تردد دارند که در ایام اربعین این میزان به روزانه 250 هزار تردد افزایش می‌یابد. با این حجم تردد نمی‌توان انتظار داشت کار مطلوبی در خصوص خدمات‌دهی به زائران محترم انجام داد!!؟

و این موارد را اضافه کنید به اینکه دولت در جاهای دیگر برای خروج مسافر به کشورها و شهرهایی دیگر همانند کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و سواحل آنچنانی ارز مسافرتی نیز در اختیار افراد قرار می دهد و در اینجا زوار مرقد ابی عبدالله علیه السلام به بهانه های واهی باید پول خرج کنند و حال شما بگویید چه نامی بر این اقدامات می توان نهاد.