به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام گواهی در همایش سرمربیان، مربیان صالحین و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی ایران دارای امام و رهبری با شخصیتی بلامنازع در جهان است، گفت: مقام معظم رهبری وقتی که در ابتدای سال از دشمنان ایران نام بردند و در مورد اسرائیل گفتند که رژیم صهیونیستی را به عنوان جزئی از آمریکا می داند با این حرف ها اسرائیل را سر جای خود نشاندند، ما چنین رهبری داریم که حرف هایشان از بمب اتم هم قوی تر است، سوال این است که چرا قدرشناس رهبری نیستیم.

وی افزود: چرا مسئولان نظام وقتی به قدرت می رسند جایگاه رهبری را فراموش می کنند! در انتخابات سال ۹۲ باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که مطابق با معیارهای رهبری باشد به طوری که از امتیازات رییس جمهور کنونی بهره مند گشته و از نقاط ضعف دوری کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه ملت ایران شایسته خدمت و کار و تلاش است، گفت: در دولت های گذشته ضعف های فراوانی و نقاط مثبتی وجود داشت که در دولت کنونی نیز این رویه وجود دارد، با این تفاوت که مقام معظم رهبری فرمودند که ۱۲،۱۳ ویژگی این دولت در دولت های گذشته وجود نداشت.

گواهی با بیان اینکه استکبارستیزی، شجاعت، شهامت، با مردم بودن، کنار گذاشتن اشرافی گری یکی از مهم ترین ویژگی های رییس جمهور آینده است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید رییس جمهور آینده ویژگی های مثبت رییس جمهور فعلی را داشته باشد و از نقاط ضعف آن دوری کند، در این بین مهم آن است که نقاط ضعف نیز به صورت منصفانه مورد نقد قرار گیرد، نباید فراموش کنیم که دولت فعلی با تمامی ضعف ها، کارهای بسیار مهمی انجام داد که در طول ۲۷ سال گذشته انجام نشده بود.

وی در عین حال گفت: البته گاهی یک ضعف همه خدمات را به هم می ریزد باید مراقب این آسیب باشیم، رییس جمهور آینده اگر قرار است اظهار عقیده کند باید بداند که از جایگاه رییس دولت صحبت می کند، بداند در کشور تصمیم نهایی با رهبری است و فصل الخطاب امور با رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره از دولت ها دفاع کردند، ایشان در دوران دولت اصلاحات از خاتمی علیرغم اینکه جایی برای دفاع از او نبود به عنوان پدر و رهبری دفاع نمودند، در دولت سازندگی نیز این اتفاق رخ داد، در دولت احمدی نژاد نیز رهبر انقلاب دفاع جانانه ای از ایشان کردند، بر این اساس این صحبت ها که در سه دوره دولت های گذشته یعنی احمدی نژاد، خاتمی و هاشمی مطرح شد که می گویند نمی گذاریم کار کنیم چه معنایی دارد، چه کسی نمی گذارد که شما کار کنید، قانون اساسی اختیارات را به رییس جمهور داده است و آنها در آن حیطه می توانند کارهایشان را انجام دهند اما نباید برخی از ندانم کاری ها را به ندادن اختیارات متهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور آینده باید دلش برای انقلاب بسوزد، گفت: اگر آن طرف آب کسی از او تعریف کرد باید سریع مقابله کند و بگوید که با آنها نیست، امروز دیده می شود که ماهواره ها برای برخی جریان ها تبلیغ می کنند، این افراد اگر ارتباطی با ماهواره ها ندارند باید اعلام موضع کنند.

گواهی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی متعلق به شهدا، جانبازان و حضرت ولی عصر (عج) است، این کشور صاحب دارد پس رییس جمهور باید به تمامی ارزش ها پایبند باشد و به آن توجه کند نه اینکه آنقدر جلو حرکت کند که از جلو افتاده و یا آنقدر عقب نشینی کند که از پشت بیافتد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) افزود: اکنون مشاهده می شود که برخی برای آنکه رای سوخته و خاکستری را زنده کنند حق اسلام و انقلاب را نادیده می گیرند، این مردم از ارزش های انقلاب همواره دفاع کرده اند اما بعضا حرف هایی از برخی مسئولان شنیده می شود که آدمی را به تعجب وا می دارد.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید برنامه های فرهنگی را ارائه کنند، گفت که یکی از کارهای مهم رییس جمهور آینده داشتن برنامه فرهنگی است، نه اینکه دنبال نوروز کذا و کذا و نشست هایی برای زنده کردن گذشته قبل از انقلاب باشد، مگر ما از ارزش های انقلاب مان چه کم داریم که باید دنبال تاریخ ۲۵۰۰ ساله برویم، مگر ما شهدا، پدران و مادران شهید نداریم که آنها را الگو قرار دهیم چرا باید افراد ۲۵۰۰ سال قبل بگردیم.

گواهی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری، رییس دولت آینده باید متعلق به عقل جمعی باشد، گفت: رییس جمهور آینده نباید خود رای و خودمحور باشد بلکه باید به رای همگان و خرد جمعی احترام گذاشته و از آن استفاده کند، انسان هر چه عاقل و با معلومات باشد باز هم یک نفر است و ممکن است در یک جمع افراد نظرات مختلفی داشته باشند که در مجموع برای کشور مفید باشد.

وی با اشاره به اتفاقات روزهای پایانی سال گذشته، گفت: روزهای پایانی سال حوادثی برای کشور رخ داد که برای کشور اسلامی بسیار بد بود، اینکه مجلس و دولت به جان هم بیافتند و قوه قضاییه نیز به جان دو قوه دیگر بیافتد در شان ملت نیست، وقتی مسئولان در چنین جایگاهی قرار می گیرند باید شان نظام و ملت را حفظ کنند که متاسفانه بعضا این اتفاق رخ نمی دهد.

به گزارش ایسنا، گواهی با تاکید بر اینکه نباید یاس و ناامیدی در بین مردم ایجاد شود، گفت: مردم باید همواره به آینده شان امیدوار باشند، در همین راستا باید همگان با حضور قوی در صحنه حماسه اقتصادی و سیاسی را به منصه ظهور رسانده و در این عرصه پیشگام باشیم.

وی با اشاره به مشکلات سال گذشته، گفت: تحریم ها در سال ۹۱ جدی بود به طوری که گفتند آخرین مرحله تحریم در فروردین ماه امسال است که ظاهرا اجرا شد اما اتفاقی نیفتاد و آنها تنها آبروی خود را بردند و مشکلات ما را زیاد کردند ولی در پشت این تحریم ما توانستیم رشد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) افزود: در این بین و در چنین شرایطی نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم به طوری که تا تحریم شدیم احتکار کرده یا اجناس را گران کنیم، اگر شما بسیجیان با چنین مواردی مواجه شدید باید امر به معروف کنید، با کم فروشان و گران فروشان برخورد کرده و نگویید که به ما چه ربطی دارد، امر به معروف امری ضروری به شمار می آید.

وی با این تعبیر که تهران پیشانی نظام است، گفت: ممکن است اتفاق کوچکی در تهران به تمامی کشور سرایت کند، شما بسیجیان در فتنه ۸۸ اینطور عمل کردید که با وجود کتک خوردن باز هم از زمین بلند می شدید و می گفتید لبیک یا خامنه ای، اکنون نیز در سالی که مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند انتظار می رود که برای پیاده کردن این حماسه تلاش کنید.

گواهی توجه به حمایت از تولید داخلی را به عنوان نمونه بارز حماسه اقتصادی برشمرد و گفت: برای حمایت از تولید داخلی باید از احتکار پرهیز شود و با کم فروشان و گران فروشان برخورد صورت گیرد.

وی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را باعث ناامید شدن دشمنان دانست و گفت: در این بین برخی می گویند که اگر فلان آقا تایید نشد آشوب خیابانی می کنند، آنها کور خوانده اند، این ملت بیدار است و این بار نسبت به گذشته حضور پررنگ و هدفمندی تری در پای صندوق های رای خواهد داشت.

گواهی افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که همه سلایق باید در انتخابات شرکت کنند به معنای داشتن حق برای افرادی نیست که انتخابات دوره نهم مجلس را تحریم کردند و یا فتنه ۸۸ را برپا کرده و برخی دیگر بعد از آن دوران حتی یک کلام با مردم حرف نزدند، این افراد از چشم مردم افتادند. کسانی که با مردم در گرما و سرمای انقلاب نبودند حق ندارند بیایند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) افزود: کسانی که هشت سال از مدیریت کنار رفته و عمر دولت شان تمام شده است و بعد از آن حتی یک کلام برای انقلاب اظهانظر نکردند و تنها آب به آسیاب دشمن ریختند این افراد دیگر جزء سلایق مختلف نظام نیستند، آنها جزء معاندین اند و نمی توانند شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه به هیچ جریان کاری ندارد، گفت: تلاش ما بر این است که تا هر فردی که به اعتقادات مان نزدیک تر است را انتخاب کرده و ان شاءالله در پای صندوق های رای حضور پرشوری خواهیم داشت. ان شاءالله چند روز بعد از انتخابات نیز برای شکرگذاری و سپاس از مردم دور هم جمع خواهیم شد.

گواهی در پایان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: شوراها از مسیر خود خارج شده و سیاسی شده است، آنها دنبال کارهای اقتصادی و منافع شخصی افتادند و آن را دنبال می کنند، شورا وظیفه و تکلیفی دارد که باید دنبال حقوق مردم و نه منافع شخصی باشد. بهتر است آقایان گزارشی از عملکرد خود در طی چند سال گذشته ارائه دهند، ما از آنها گله داریم.