نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در حوزه اقتصادی باید فعال‌تر عمل کند و تصمیماتی برای برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت داشته باشد.

 

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر تغییر سه وزیر کابینه در راستای تحقق مطالبات اقتصادی مردم بود، اظهار کرد: مردم مطالبه غیراقتصادی هم دارند ولی به هر حال ترمیم کابینه از اختیارات دولت است و ما نمی توانیم چیزی را بر دولت تحمیل کنیم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی کشور صرفا ناشی از حضور برخی وزرا در کابینه دولت نیست؛ زیرا ما امروز با مسائل و مشکلات اساسی در کشور و کمبود شدید مالی مواجهیم که بعد از کاهش شدید قیمت نفت، بر ما تحمیل شده است، بنابراین این مشکلات صرفا با تغییر وزیر حل نخواهد شد.

مطهری خاطرنشان کرد: دولت در حوزه اقتصادی باید فعال تر عمل کند و تصمیماتی برای برنامه های کوتاه مدت و میان مدت داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تغییر وزیر را از نگاه خود لازم دانسته بود، اظهار کرد: به نظر من اگر این تغییرات زودتر انجام می‌گرفت یا به دولت بعدی موکول می شد، بهتر بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال همکاری وی با فراکسیون امید برای انتخابات ۹۶ گفت: من فعلا درباره انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اظهار نظر نمی کنم، اما باید بگویم عضویت من در فراکسیون امید به این معنی نیست که منحصر به این فراکسیون باشم.

مطهری تاکید کرد: اسم من در انتخابات مجلس دهم در لیست امید قرار داشت؛ البته آنها خودشان اسم من را در لیست گذاشته بودند و به درخواست من هم نبود، اما به احترامشان در مجلس دهم در این فراکسیون حضور یافتم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من با سایر فراکسیون ها نیز رابطه خوبی دارم و به طور کلی خودم را یک فرد فراجناحی می دانم و دسته بندی‌های مرسوم اصلاح‌طلب و اصولگرا را چندان قبول ندارم.